Ohlala 19

Jarige Ohlala bewijst dat klassieke retail wél troeven heeft

LENDELEDE – Stel: uw winkel ligt langs een of andere Rijksweg, en niet meteen in hartje stad of in een of andere populaire winkelstraat. Een onoverbrugbaar nadeel? Niet zo voor lingeriewinkel Ohlala dat de voorbije dagen al zijn tiende verjaardag vierde in Lendelede (langs de Rijksweg) en ook de dertigste verjaardag van de zaak zelf. Alles begon voor de hyper dynamische familie Decock ooit in Sint-Eloois-Winkel. 

WOW. Met die slogan stapt Ohlala, een buitenbeentje in het retail landschap, door het leven. WOW verwijst naar ‘de WOW in elke vrouw’. Twee keer al mocht de winkelzaak de prestigieuze Prima Donna Award (van de firma Van de Velde) op zijn naam schrijven als winkel met ‘de beste paskamer service van België’. Jaren terug mocht de naam van de firma ook al eens voor één dag de truitjes sieren van voetbalclub Anderlecht na het winnen van een prijs door BNP Paribas Fortis. Ook in de Warmste Week wist het alle aandacht te trekken met het concept ‘de warmste beha’. Goedele Wachters, VRT-journaliste, was ook eens een hulpje in de winkel. Tijdens het X-Mas Tournament (Europa’s grootste tornooi voor jeugdbasket dat georganiseerd wordt in Zuid West-Vlaanderen) mochten de Belgian Cats (het nationale seniorsteam met onder meer Emma Meesseman en Ann Wauters ) rekenen op een setje voor iedereen.

Marketing, passie en innovatie

Meteen wordt het duidelijk waarom Ohlala goed scoort: het weet de aandacht te trekken met opvallende maar bijzonder geslaagde marketingcampagnes of mediastunts zoals met een  internetfilmpje ‘boobie parade’ dat een you tube-hit werd. Daarnaast is er de passie voor het vak en voor de klant van de familie Decock, met moeder Bernadette en dochter Lot die zij aan zij elke dag het beste van zichzelf geven. Vader Rik en schoonzoon Michael Croes volgen op de achtergrond alles secuur op. Finaal wist Ohlala ook echte nieuwigheden te introduceren in de retail, zoals het behamaatje (dat het wachten aangenamer maakt) of de zandloper (met eindejaar moet men nooit langer dan 3 minuten wachten op een cadeaubon).