Jean-Baptiste De Ruyck is een man met veel ervaring. Hij begon zijn carrière bij Abriso-Jiffy op 1 april 2019 als CFO. Daarvoor was hij CEO van Omniform, een expert in op maat gemaakte voedselverpakkingen. Eerder leidde hij een start-up in Latijns-Amerika. Hij begon zijn carrière in Investment Banking bij ABN-AMRO en Credit Suisse in Londen, waar hij meer dan 6 jaar ervaring opdeed met fusies en overnames en financieringstransacties in heel Europa.
Volgens Jan Dejonghe heeft Jean-Baptiste De Ruyck de voorbije jaren een cruciale meerwaarde gehad voor het bedrijf en is hij dan ook de geschikte man om vanaf 1 juli het dagelijkse operationeel bestuur van de groep te leiden, samen met een versterkt managementteam. Jan Dejonghe en de nieuwe CEO werkten de voorbije jaren nauw samen. Sinds Jan Dejonghe in 2007 aan boord kwam, heeft Abriso Jiffy een fantastische reis gemaakt: van lokale fabrikant van bubble & foam naar de Europese marktleider in protective packaging & insulation. Het bedrijf realiseerde een enorme groei van 75 miljoen euro tot meer dan 220 miljoen euro omzet.
Abriso-Jiffy is gespecialiseerd in de extrusie van duurzame, innovatieve, beschermende en isolerende materialen voor de verpakkings- en bouwsector. In 2020 behaalde Abriso-Jiffy een omzet van 224 miljoen euro en een brutobedrijfsresultaat (EBITDA) van 25 miljoen euro met 1.500 medewerkers en 15 productielocaties in 11 landen. Het bedrijf was vorig jaar nog kandidaat voor de titel ‘Onderneming van het Jaar’.
foto: Jan Dejonghe en Jean-Baptiste De Ruyck (foto Koen Luyten)