IZEGEM – Het Izegemse Public Minds van Matthias Vandenbussche en HR-Power uit Kruisem hebben de krachten gebundeld voor een nieuw coronaconcept. een veerkrachtbarometer, godbetert. “Op die manier kunnen kmo’s polsen bij hun medewerkers hoe zij de lockdown ervaren hebben en hierop inspelen naar de toekomst toe.”
Bart Menschaert van HR-Power is al 8 jaar actief als freelancer in de HR-sector en startte 2 jaar geleden zijn eigen bedrijf HR-Power. “Als HR dienstverlener ondersteunen wij kmo’s op een pragmatische, flexibele, no nonsens manier in allerhande personeelszaken” zegt hij. “Van payroll naar operationele HR-ondersteuning tot gericht HR-advies in de meest brede zin van het woord en op maat van de klant. “In deze turbulente tijden verschijnen diverse studies over het algemeen welzijn van de medewerkers en hoe ze de situatie sinds maart 2020 hebben ervaren. Voor kmo’s die graag willen weten hoe hun medewerkers de lockdown ervaren hebben, creëerden we nu de Veerkrachtbarometer.”
Gestandaardiseerde vragenlijst
HR-Power heeft hiervoor een unieke samenwerking opgezet met Public Minds, een onderzoeksbureau met de focus op klant- en werkbeleving. Er wordt gewerkt met een grotendeels gestandaardiseerde vragenlijst die zowel online als offline kan worden ingevuld en specifiek bedoeld is voor de bedrijven. De vragen kunnen diverse richtingen uitgaan: hoe ervaar je de werksituatie, wat is de impact van corona op je persoonlijke situatie, welk gevoel was/is er bij (gedeeltelijke) terugkeer naar de werkplek en heb je vertrouwen in de verdere toekomst van het bedrijf? Zo wordt er gepolst naar wat goed en slecht ging zodat bedrijven deze zaken kunnen bijsturen of anders aanpakken bij een nieuwe lockdown.
Voor beide partners was het belangrijk om een tool te ontwikkelen die vrijwel onmiddellijk toepasbaar en snel implementeerbaar is bij de klant. “We werken altijd vanuit een pragmatisch insteek en willen de kmos’ echt helpen om naar hun medewerkers te luisteren in deze moeilijke periode.”