De alom gerespecteerde Bruno Lambert is al altijd een creatieve duizendpoot geweest en dat bewijst hij nu nogmaals. Met zijn eigen bedrijf B-Concepts verzorgt hij al jarenlang communicatie- en marketingopdrachten voor derden, onder meer voor de brouwerij Vanhonsebrouck uit Izegem. Hij is ook tv-producer met een reeks programma’s die steevast dichte kijkcijfers halen (denk aan zijn reeks over West-Vlamingen in het buitenland).
Met de in 2016 opgerichte partij STIP (Stedelijk Izegems Project) bewandelt hij een tot hiertoe onbekend pad. “Ik doe het uit idealisme en ook op vraag van velen mensen waaronder ook ondernemers die meer gehoord willen worden in Izegem”, zegt Lambert. “Bedoeling is op een authentieke wijze het gemeentebelang én burgers te helpen dienen. Ik wil me op een positieve manier engageren, want er is al genoeg negativisme dat op ons allen afkomt.”
Omdat economie belangrijk is
Economie is belangrijk. Bruno Lambert moet je niet overtuigen. “Er moet een nieuw economisch beleidsplan voor Izegem komen in overleg met Voka en Unizo”, aldus Lambert. ” In samenspraak met de lokale handelaars moet er ook een betere afbakening komen van het kernwinkelgebied. Ook de dialoog tussen stad en de lokale economie is aan verbetering toe. Finaal moeten we ook oog hebben voor de vragen van de landbouwersgemeenschap.”