Book’U werd in 2015 opgericht. Sterke man achter het Izegemse softwarehuis, dat inmiddels 15 medewerkers telt, is Dieter Vanthournout. Book’u maakt sinds vorig jaar deel uit van de holding House of HR.
Book’u kreeg de gunning uitgeschreven door VIVEL, het Vlaams Instituut voor de Eerste Lijn dat de vaccinatiecentra ondersteunt. Het West-Vlaamse bedrijf kwam als beste bieder uit de bus. Zorgverleners, stewards en andere medewerkers kunnen op die manier vlot hun beschikbaarheden voor deze vaccinatieperiode doorgeven en nakijken wanneer ze worden ingeschakeld. De expertise en software van Book’u zal worden ingezet voor de meeste vaccinatiecentra in Vlaanderen. Sinds 5 jaar voorziet Book’u bedrijven en organisaties actief in de retail, horeca, industrie en eventsector van online software om de personeels- en vrijwilligersadministratie te automatiseren, voornamelijk met de focus op planning.
Eenvoudige tool
De vrijwilligers en medewerkers van de vaccinatiecampagne – in de eerste plaats verpleegkundigen, artsen en apothekers – kunnen via een app of de website hun beschikbaarheden doorgeven. Deze tool kan ook worden aangewend voor de logistieke functies gaande van parkeerwachters, stewards, onthaalmedewerkers en dergelijke. De tool is handig in gebruik voor zowel de planningsverantwoordelijken die geen IT-achtergrond moeten hebben om met het systeem om te gaan en de planning is overzichtelijk voor iedereen die meehelpt in de vaccinatiecentra.
Volgens Dieter Vanthournout, oprichter van Book’u, schuilt het grote voordeel van de software in zijn flexibiliteit. De tool s kan probleemloos overweg met last-minute wijzigingen. “Stel dat een verpleegkundige last-minute weet dat haar shift in het ziekenhuis is veranderd, dan kan zij dit meteen ingeven en houdt de planning meteen rekening met die wijziging”, aldus de CEO. “Daarenboven kan iedereen de aangepaste planning te allen tijde raadplegen. Zo wordt er veel tijd uitgespaard aan coördinatie en overleg.”
Dieter Vanthournout verklaart zich helemaal klaar voor de job die hem te wachten staat. Desnoods kan ook beroep gedaan worden op medewerkers van de zusterbedrijven (zoals Accent Interim bijvoorbeeld) binnen House of HR.