VIVES Hogeschool zet fors in op levenslang leren. Daarom worden grootste plannen gesmeed met de lancering van de nieuwe website VIVES Continue én een nieuwe directeur aan het roer.
Met het nieuwe webplatform continue.vives.be dat vandaag live gaat, wordt getracht toekomstige en huidige studenten een nóg groter en nóg meer op maat aanbod voor te schotelen. Door de nieuwe website wordt niet enkel het aanbod voor levenslang leren verder versterkt waardoor de behoeften van een steeds veranderende samenleving beter kunnen vervuld worden, ook het ontwikkelen van innovatieve en flexibele leermogelijkheden staat op de planning. Via de Associatie KU Leuven en PUC wil VIVES het continu leren hoog op de agenda plaatsen.
Trend wordt bevestigd
De cijfers van de Vlaamse Hogescholenraad liegen er niet om. Ten opzichte van vorig jaar werden bijna 5 procent meer studenten ouder dan 25 jaar ingeschreven. De groei van deze doelgroep stijgt nu al voor het vierde opeenvolgende jaar.
Ook bij VIVES zijn er 26 % studenten ouder dan 25 jaar ten opzichte van het totaal. Zo wordt de Vlaamse trend waarbij Vlaanderen achterloopt op vlak van levenslang verder studeren, doorbroken en zien we een toegenomen belangstelling voor een leven lang ontwikkelen.
Ambitieuze plannen
Isabel Vanslembrouck neemt het directeurschap Levenslang Leren op samen met Jan Vandekerckhove die eind dit jaar met pensioen gaat. De nieuwe directeur was tien jaar lang en met succes aan de slag bij de dienst ‘Onderzoek’ van VIVES.
De plannen van Isabel zijn ambitieus: nóg meer zorgen dat VIVES staat voor het stimuleren en bevorderen van een cultuur van levenslang leren binnen VIVES maar ook daarbuiten, zowel voor studenten, alumni en professionals. Ook samenwerkingen met bedrijven en non-profit organisaties verder versterken is haar doel, net zoals het aanbod voor levenslang leren opkrikken, waardoor de behoeften van een steeds veranderende samenleving beter kunnen ingevuld worden.
“Met de nieuwe website willen we ons aanbod duidelijker in de markt zetten”, dixit Vanslembrouck. “Daarbij aansluitend is het ontwikkelen van dynamische leermogelijkheden die sporen met de behoeften van studenten en professionals in een snel veranderende wereld een volgende prioriteit.”