Interieur toont zijn gezicht voor editie 2016

Logo_INTERIEUR_2016_03_JorisKritisDe Stichting Interieur heeft zijn nieuwe logo vrijgegeven voor de editie die in de herfst van volgend jaar plaats vindt. Het wordt een jubileum editie. Het zal de 25e maal zijn dat Kortrijk me dank aan Interieur tien dagen lang de Europese hoofdstad van de designwereld is.

Trouw aan haar principes vernieuwt de Biënnale Interieur haar look voor elke editie. De affiches met de logo’s worden stilaan collector items. De Belgische grafisch designer Joris Kritis ontwierp voor het salon van 2016 een identiteit die -naar zijn zeggen- terugblikt, vooruitblikt, transformeert en bovenal participatief is. Hij behoudt de originele contouren van het Interieur logo maar gaat aan de slag met een veelvoud aan invullingen, met tal van referenties en mogelijke combinaties. Zoek dan ook niet één versie van hét logo, maar verwacht de komende maanden constant nieuwe transformaties op www.interieur.be.

Joris Kritis ziet in het nieuwe logo een paar handen, ofte een combinatie van een bovenste en een onderste hand. De invulling is puur stilistisch en verwijst naar design- en architectuurreferenties uit het verleden. De ontwerper, die aan Sint-Lucas Gent afstudeerde, kreeg de voorbije jaren enkele mooie prijzen. Volgens Jo Libeer, die de Stichting Interieur leidt, werd een wedstrijd uitgeschreven. Drie kantoren hebben zich gemeld en Oost-Vlaming Kritis kwam er als numero uno uit. (KC)