ING Roeselare

ING en Record Bank versterken entente in Roeselare

ROESELARE – ING heeft zijn actieradius in de regio Roeselare herschikt. Alle klantenportefeuilles van dochtermaatschappij Record Bank werden definitief geïntegreerd in de ING-kantoren. Serge Lambrecht (ING), Donald Claeys (ING) en Steven Priem (Record Bank) slaan vanaf nu de handen in elkaar om samen het zelfstandige agentschap Midwest Finance op te richten. Daarmee hergroeperen ze vier ING- én vier Record-entiteiten in Roeselare, Rumbeke en Ardooie. 

Toen ING bank in oktober 2016 besliste om het Record Bank-netwerk volledig op te slorpen, staken Donald Claeys (ING Roeselare Noord),  Steven Priem (ex-Record Bank Kantoor Priem) en Serge Lambrecht (ex-directielid ING België, Ondernemingen Oost-Vlaanderen) de koppen bij elkaar. Het trio besloot om onder de naam Midwest Finance  vier ING- én vier Record-entiteiten in Roeselare, Rumbeke en Ardooie te hergroeperen. Daarbij blijven ING-kantoren Roeselare Noord, Rumbeke en Ardooie bestaan als exploitatiepunt en werden de klantenportefeuilles van ING Roeselare Zuid en de Record- portefeuilles uit Roeselare, Rumbeke en Ardooie geïntegreerd. Die samensmelting moet zorgen voor een betere dienstverlening en meer in-house expertise. Waar Donald zich voornamelijk toelegt op sparen en beleggen, focust Steven zich in de eerste plaats op de verzekeringen en pensioenvorming voor zelfstandigen en bedrijven. “Door onze competenties te bundelen, kunnen we de belangen van onze klanten beter behartigen”, aldus manager Serge Lambrecht. “Zowel die van vennootschappen, zelfstandigen als particulieren.”

Dicht bij de mensen

Midwest Finance streeft ernaar de strategie van ING België lokaal vorm te geven. Daarbij gelooft het sterk in gemakkelijke en toegankelijke dienstverlening. “De klant moet op een eenvoudige en laagdrempelige manier om advies kunnen vragen”, heet het. Online (“click”) via Home-, Business-Bank en de app. Telefonisch (“call”) via het callcenter of de drie kantoren. Én “face-to-face” via een afspraak op kantoor, bij de klant thuis of in zijn bedrijf. Daarvoor rekent het agentschap voornamelijk op de competenties binnenshuis, maar ook op die van de externe ING-experten. Of persoonlijk contact wel past in de digitale visie van ING? “Het klopt dat de banken in het verleden de kracht van het persoonlijke in zekere mate onderschat hebben”, aldus Lambrecht. “Wat niet wil zeggen dat we nu afstappen van de digitale service. In tegendeel. Selfbanking online en mobiel was nog nooit zo populair en blijft exponentieel toenemen. Maar hoe meer we digitaal bankieren, hoe belangrijker dat persoonlijk contact wordt. Op belangrijke mijlpalen in het leven of wanneer iets minder vlot loopt, heeft de klant ons nodig.”