Ieper sleep in 2

Ieperse hoteliers pakken uit met marketingstunt

IEPER – Leuk en bijzonder creatief. Zo mag je de actie noemen die de Ieperse hoteliers organiseerden in de nacht van dinsdag op woensdag. Ze gaven elkaar rendez-vous voor een sleep in op de markt van Ieper, waar de bedden mooi gespreid stonden opgesteld. Bedoeling: de wereld duidelijk maken dat logeren in Ieper coronaproof en veilig is. 

Niemand minder dan de Ieperse burgemeester Emmily Talpe kwam de hoteliers op een ludieke wijze in bed stoppen. Zonder nachtzoentje weliswaar. De hoteliers hadden eerder al de nacht van 15 september aangestipt om het even te laten doorgaan. De ludieke actie – voor het slapen gaan werd er nog lekker gekeuveld – bleek ook een bijzonder korte actie. In het beste geval vielen de eerste hoteliers om 2 uur in slaap, om 5 uur later alweer uit de veren te zijn.

Met hun actie wilden de circa 25 logiesverstrekkers aantonen dat Ieper wel degelijk klaar is om toeristen te ontvangen. Ook enkele vertegenwoordigers van Toerisme Ieper sloten zich aan bij de sleep in en brachten op hun beurt de nacht door op de Grote Markt in Ieper. Hun bedden stonden opgesteld in een cirkel op de wandelzone van de Lakenhalle.

Naast deze geslaagde marketingstunt, pakte Toerisme Ieper en de hoteliers ook uit met een nieuwe promotiefilm die alle troeven van de stad en zijn omgeving duidelijk in de verf zetten. Toerisme is bijzonder belangrijk voor de stad die door de oorlog van ruim honderd jaar terug danig in het hart werd getroffen.