De haven van Zeebrugge maakt werk van de uitbreiding van zijn infrastructuur. De eerste fase van de baggerwerken aan het Zuidelijk Kanaaldook werden afgerond. De havenautoriteiten van Antwerp-Bruges stellen daarbij ook 600 meter extra kaaimuur beschikbaar voor ICO. Begin april voltooide Port of Antwerp-Bruges de belangrijke fase in de verdere ontwikkeling en groei van het Zuidelijk Kanaaldok. De Belgische baggeraar DEME verzette toen net geen 1 miljoen m³ baggerspecie. Daardoor beschikt ICO nu over zo’n 600 meter extra kaaimuur voor roro-schepen. Hiermee is een belangrijke stap gezet in de verdere uitbouw van de ICO roro-terminal.
2 miljoen wagens
ICO wordt in Zeebrugge geleid door de West-Vlaamse topmanager Marc Adriaens. De autobehandelaar was al geruime tijd vragende partij voor meer ruimte om te ondernemen. ICO is een 100% dochteronderneming van Nippon Yusen Kaisha (NYK), een van de belangrijkste transportbedrijven ter wereld. Via de terminals in de havens van Antwerpen en Zeebrugge behandelt het logistiek bedrijf jaarlijks meer dan 2 miljoen wagens. ’s Werelds belangrijkste automerken en roro-rederijen namen ICO op in hun logistieke ketting.
foto: ICO