Voorlopig stappen twee regionale winkels (Vichte, Wevelgem) van AD Delhaize mee in het project. Als dat meevalt -waarom zou het niet?- hoopt Gregory Van Wonterghem op een bredere samenwerking met de retailgroep. Klanten van AD Delhaize kunnen het aanbod vinden in de winkelrekken of kiezen voor meeneemmaaltijden. “Het is blijkbaar vanaf dag één een formule die aanslaat”, aldus Filip Defoirdt van AD Delhaize in Vichte. “Het aanbod lag nog meer één minuut in het aparte koelrek, of daar waren de eerste kopers al. Consumenten kiezen meer en meer voor dit soort aanbod, wat wij retailers food on the go noemen: al wandelend gerechten meenemen. Ik ben zelf lid van het netwerk van AD Delhaize-uitbaters in West-Vlaanderen en zal het aanbod ook bij hen bekend maken. Ik denk dat ook bij de collega’s de interesse groot zal zijn.”
In de praktijk levert de grootkeuken van Huis Van Wonterghem ruim tien verschillende kant-en-klare maaltijden aan, maar eens iets anders dan balletjes in tomatensaus of het obligate koninginnenhapje. Van Wonterghem heeft intern ook moeten investeren in het nieuwe concept, dat buiten de normale business van feestmaaltijden valt. Gregory Van Wonterghem garandeeert wel de topkwaliteit van het aanbod en geeft in ruil exclusiviteit aan de AD Delhaizes. “We zijn bijzonder trots dat deze samenwerking in tijden van corona tot stand kon komen”, aldus de CEO van Huis Van Wonterghem.
Huis Van Wonterghem, familiebedrijf par excellence, bestaat al sinds het interbellum van vorige eeuw en is er altijd in geslaagd zichzelf heruit te vinden.