Vieux Jeux

Hippe Oostendse modemerk Vieux Jeu opent zijn flagshipstore in thuisstad

OOSTENDE - De voorbije jaren is het hippe tennis en padel kledingmerk ‘vieux jeu’ uitgegroeid tot een geliefd en veelgevraagd sportlabel. Vieux jeu is het geesteskind van de Oostendse topontwerpster Claudia Storme die met originele designs sportkledij ontwerpt die de glamour van een verloren tijdperk symboliseert. In navolging van dit succes opent ‘vieux jeu’ komende zomer een iconische flagship store in de toonaangevende ‘Ensor Tower I’ gelegen in de nieuwe stadswijk Oosteroever in Oostende. Naast de vaste kantoren zal het sportmerk van hieruit ook zijn nieuwe collecties etaleren en promo-events organiseren.

De designs van ‘vieux jeu’ zijn geïnspireerd op klassieke vormen aangevuld met een moderne en eigentijdse twist. Anno 2022 kan je dit stijlvolle en trendy kledingmerk terugvinden in meer dan vijftig boetieks van Knokke tot Brussel en van Nederland tot de Verenigde Staten. Het ‘vieux jeu’ merk is dan ook bijzonder populair voor sporters die met een goed uitziende outfit, elegantie willen uitstralen zowel op als naast het veld.

Een voelbare klik

“Toen we enkele maanden geleden een eerste gesprek hadden met Versluys Groep voelden we onmiddellijk een klik”, zegt founding lady Claudia Storme van vieux jeu. “We hanteren immers dezelfde normen en waarden waarbij we kwaliteit en creativiteit hoog in het vaandel voeren. We zijn dan ook bijzonder trots om deze zomer onze ‘vieux jeu’ flagship store en showroom te openen in de prachtige ‘Ensor Towers’ op de Oosteroever in Oostende. De opening van onze nieuwe store in Oostende is een belangrijke milestone. Op deze nieuwe locatie hebben we meer mogelijkheden en kunnen we verder werken aan onze groeiplannen. We blijven hierbij steeds trouw aan onze succesvolle formule waarbij we stijlvolle sportkledij ontwerpen voor zowel op als naast het veld. Eigentijdse sportkledij die geschikt is voor alle leeftijden van 12 tot 82 jaar en dit voor vrouwen… en binnenkort ook voor mannen.”

Volgens Bart Versluys heeft Claudia Storme met haar hippe ontwerpen de voorbije jaren een spectaculair groeiparcours afgelegd waarbij ze ‘vieux jeu’ getransformeerd heeft tot een veelbelovend internationaal sportkledingmerk. “Een iconisch sportmerk in een iconisch torengebouw is geen toeval, maar een bewuste keuze”, aldus Versluys. “Vieux jeu is dan ook een hoogstaand label dat naadloos aansluit op het bestaande DNA van de kwalitatieve handelszaken die al aanwezig zijn op de site. “