Hello Customer, het bedrijf dat technologie bouwt waarmee retailers en andere bedrijven hun klantentevredenheid kunnen meten en verbeteren, versterkt zijn raad van bestuur met bijkomende expertise. De onderneming van het Brugse trio Leslie Cottenjé, Joeri Pansaerts en Bram De Vos kan voortaan rekenen op advies en coaching van Steven Van Belleghem als nieuwe aandeelhouder en Rik Vera, als nieuw lid van de raad van bestuur. Hello Customer groeide de voorbije twee jaar sterk. De expertise van Van Belleghem en Vera moet die visie ondersteunen in combinatie met een nieuwe kapitaalinjectie van de huidige investeerder Wim Vanhaelemeesch.
Hello Customer bouwt technologie die grote bedrijven in staat stelt om hun klantbeleving perfect in kaart te hebben en te verbeteren met voelbare groei als gevolg. De software, gebaseerd op het model van de Net Promotor Score, helpt bedrijven om voortdurend naar klanten te luisteren en medewerkers bewust te maken van hun belangrijke rol in dat proces. De voorbije twee jaar groeide het bedrijf van 3 naar 15 medewerkers. Het heeft klanten in binnen- en buitenland waaronder de FNG retail groep, Veritas, e5 mode, Terre Bleue en AXA Bank. Na intense contacten en het zien werken van de technologie in tal van bedrijven, waren Rik Vera en Steven Van Belleghem enthousiast om mee te werken aan dit verhaal. Steven en Rik zijn beide partner bij Nexxworks en worden internationaal erkend als topexpert in het domein van customer centricity. Steven Van Belleghem verduidelijkt: “Hello Customer slaagt erin om bedrijven direct te confronteren met de feedback van hun klanten én zet de medewerkers aan om actie te ondernemen met deze feedback. Vooral dat laatste is cruciaal. Meten alleen is onvoldoende. Bedrijven aanzetten tot concreet klantvriendelijke gedrag is de ultieme doelstelling.”
Hello Customer verdiepte zich het voorbije jaar ook in research rond Artificial Intelligence en Natural Language Processing om zijn technologie nog intelligenter te maken. Zegt CEO Leslie Cottenjé: “De voorbije twee jaar hebben wij miljoenen klanten gevraagd naar feedback en hun comments geanalyseerd in een aantal sectoren. Het werd ons al snel duidelijk dat we een goudmijn aan informatie hadden voor onze klanten. We bouwden een data science team uit dat aan de slag ging met Artificial Intelligence en machine learning om de open feedback analyse nog sterker te maken. Onze nieuwe software kan nu feedback interpreteren en categoriseren. Dit moet de start vormen voor nog meer en betere conversaties, om zo de brug nog beter te kunnen slaan tussen consument en medewerker.”
Hello Customer zegt ook klaar te zijn om Europa te veroveren, want de nieuwe methodologie kan heel snel in verschillende talen worden opgestart.