Mon Dada maakt artisanale geurkaarsen in betonnen potten. De 33-jarige Pauline D’Haenens kreeg in bijberoep – ze werkte toen in New York – een voorkeur voor het product. In 2019 besloot ze om haar eigen kaarsenbedrijf op te richten in West-Vlaanderen. Ze deed dat al met behoorlijk wat succes. De West-Vlaamse kaarsen worden al te koop aangeboden in 400 winkels in 40 landen, en de groei blijft zich manifesteren. Het centrum van alle activiteit blijft Harelbeke.
Mon Dada hoopt dit jaar af te klokken op 2 miljoen euro omzet, en stelt verdere groei in het vooruitzicht. Vandaar dat er nood is aan vers kapitaal en knowhow, twee elementen die moeten komen van het duo Bruno Descamps-Wout Van Aert. “Ik ken Pauline al enkele jaren en heb altijd bewondering gehad voor haar authenticiteit en haar passie”, aldus Bruno Descamps. “We zijn dan ook erg blij dat we mee kunnen schrijven aan haar mooie verhaal.”
Van New York naar Harelbeke
Mon Dada is een verhaal over dromen. Een verhaal dat tot leven kwam in New York City toen Pauline haar werkvergunning was kwijtgeraakt door de Trump Administration in NYC. Ze zat in zak en as, maar niet voor lang. Ze besloot haar eigen bedrijf op te richten en stelde zich een nieuw luxe merk voor dat geurende producten, doordacht ontwerp en de wens om de wereld te veroveren, samenbracht.
Pauline ging op zoek naar de beste geurkaarsen die op de markt verkrijgbaar zijn. Ze begon haar eigen betonnen potten te maken in haar appartement in NYC en volgende tal van kaarsenlessen. Ze werkte dag en nacht, enkel om de beste en mooiste kaarsen op de markt te kunnen aanbieden. In Harelbeke, waar ze finaal haar onderneming vestigde, begon ze in een garage.