Unizo Header KMO van het Jaar (1)

Hanssens Telecom en Certipower winnen de Unizo awards als beste kmo en meest beloftevolle kmo van West-Vlaanderen

ROESELARE - In Roeselare werden donderdagavond de prijzen uitgereikt voor de beste en voor de meest beloftevolle KMO van het Jaar. Voor elke categorie had Unizo West-Vlaanderen, de organisator van de avond, drie kandidaten naar voor geschoven. Finaal ging het ambitieuze Roeselaarse  communicatiebedrijf Hanssens Telecom van CEO Philippe Hanssens met de hoogste eer lopen. Bij de meest beloftevolle kmo ging de award naar Certipower (laadpalen en aanpalende dienstverlening).

Zowel voor de categorie beloftevolle KMO van het Jaar als voor de categorie KMO van het Jaar werden telkens 3 finalisten bepaald door de jury op basis van ingediende dossiers. Er was dit jaar heel wat enthousiasme om deel te nemen aan de wedstrijd, en heel wat kandidaturen kwamen vanuit de bedrijven zelf.

“Het was geen makkelijke klus om al een selectie van 3 te maken”, zegt Vincent Kint, gedelegeerd bestuurder van UNIZO West-Vlaanderen. “West-Vlaanderen leverde in de afgelopen jaren ook al enkele keren de nationale winnaar. We zouden dat dit jaar graag opnieuw doen.”

Zoeken naar creatieve oplossingen

Hanssens Telecom liet tijdens een gala avond in Schiervelde kronen tot beste KMO van de provincie. De CEO was niet aanwezig (wegens verplaatsing naar Rwanda) maar zijn omringend kader nam de honneurs waar.

Hanssens Telecom is een familiebedrijf dat elke dag op zoek gaat naar creatieve oplossingen voor de communicatie uitdagingen voor de klanten. Die oplossingen moeten eenvoudig, efficiënt en winstgevend zijn, zo luidt de boodschap. Dat gebeurt onder meer door het koppelen van de databases van de klant met hun communicatieplatform waardoor de opgeroepene op zijn PC de antwoorden krijgt van de vragen die de oproeper nog moet stellen. Dat verhoogt de efficiëntie bij klanten en het versterkt de customer experience met klanten. Hanssens Telecom heeft 32 jaar op de teller staan en werkt met een eigen team softwareontwikkelaars die à la carte kunnen werken.

Beloftevolle KMO van het Jaar

Dé vereiste om in deze categorie mee te mogen doen is dat het bedrijf niet langer dan 5 jaar mag bestaan én dat de kmo ambitie toont om te groeien in verschillende aspecten.

Certipower werd finaal de numero uno bij de “beloften”. Certipower is een specialist in slimme laadoplossingen, zowel voor bedrijven als particulieren. Ze richten zich op het installeren en beheren van slimme laadpalen en snelladers en het leveren van bijkomende diensten. Zo kan men altijd de elektrische auto opladen op de meest kostenefficiënte manier.

Naast de fysieke laadpalen biedt het bedrijf verschillende aanvullende diensten aan. Dankzij hun partnernetwerk bieden ze bovendien expertise op het gebied van publieke laadpassen, zonnepanelen en (thuis)batterijen.

foto: Vincent Kint (gedelegeerd bestuurder Unizo West-Vlaanderen) met de CEO’s van de drie kandidaten voor KMO van het Jaar (KIXX, Encima en Hanssens Telecom).