ohlala 22

Grootste lingeriewinkel van België Ohlala bewijst dat klassieke retail en e-commerce hand in hand kunnen gaan

LENDELEDE - De retail komt uit een moeilijke periode. De klant verandert en retailers moeten deze evolutie op de voet volgen. Dat het niet allemaal negatief moet zijn blijkt alvast uit de ervaring van de bekende lingerieshop Ohlala in Lendelede. "Onze webshop kreeg een serieuze boost en we ervaren nu dat de klant weer smacht naar de fun van het shoppen, naar een nieuwe beleving", vertelt Lot Decock die de zaak met veel passie runt. Na 12 jaar kreeg de winkel in Lendelede alvast een ingrijpende make-over.

Lingerie Ohlala heropent de een week terug haar bekende winkel langs de Rijksweg te Lendelede. De zaak werd uitgebreid en onderging een totaalrenovatie. Met meer dan 300 vierkante meter winkelruimte, twaalf paskamers en evenveel lingerie stylistes om de klant te helpen is dit de grootste zelfstandige lingeriezaak in België. Alles begon in 1990 toen Bernadette De Masure een lingeriewinkeltje opende in een omgebouwde garage te Sint-Eloois-Winkel, met als naam Beline. Na een tussenstap in Izegem en de verandering van naam in het wat frivolere Ohlala vond de zaak in 2009 zijn definitieve stek langs de Rijksweg te Lendelede. Sindsdien heeft de winkel een stevige reputatie verworven in de regio – denk aan de vaak mediagenieke acties – maar ook in de nationale lingeriemarkt.

Wedden op twee paarden

Ohlala is inmiddels ook uitgegroeid tot een topspeler op de onlinemarkt voor kwalitatieve lingerie en badmode. “De coronacrisis heeft alvast dit onderdeel een flinke boost gegeven”, aldus Lot Decock. “Vele dames ontdekten dat lingerie online kopen kan, mits een goede deskundige en persoonlijke begeleiding.”

Na 12 jaar was de winkel echter ook toe aan een make-over. De eigenaars, Lot Decock en echtgenoot Michael Croes, namen hiervoor het Retail Design Lab van de Universiteit Hasselt onder de arm. “Na deze intense coronaperiode hebben de mensen toch ook weer nood aan beleving, aan het plezier van shoppen”, denkt Lot Decock. “Daarom zijn we afgestapt van de vrij strakke functionele inrichting naar een sfeer waar intimiteit gekoppeld wordt aan warmte en gezelligheid.”

De herinrichting ging ook gepaard met een uitbreiding waarmee de zaak nu met voorsprong dé lingeriezaak is met de grootste keuze aan lingerie en badmode in het land. “We voelen ons nu een beetje als een dame met een nieuw lingeriesetje: stralend mooi en perfect van pasvorm”, besluit Lot Decock.