Groats zag naast het premiummerk Billiebubs de vraag naar havermoutontbijtjes in de supermarkt steeds verder toenemen. “Anderhalf jaar na de lancering van Groats, ons merk voor havermoutontbijtjes speciaal voor baby’s en jonge kinderen in de supermarkt , maken we een positieve balans op”, vertelt Elke. “Sinds februari 2023 hebben we een plek veroverd in de babyrayon van zo’n 400 supermarkten in België. Bovendien mogen we sinds deze week onze eerste centrale listing aankondigen bij Spar Colruyt Group.”
Innovatie maakt het verschil
De retailmarkt zoekt naar gezonde en transparante babyvoeding. Kleinere bedrijven die inzetten op kwalitatieve, natuurlijke producten winnen aan populariteit. Zowel consumenten als retailpartners verwelkomen merken als Groats met open armen. Zo stelt de woordvoerder van Spar Colruyt Group: “Met Groats als Belgische leverancier introduceren we een nieuwe en unieke propositie in onze babyrayon: havermoutontbijtjes voor baby’s vanaf 6 maanden. Het is een inspirerend verhaal van twee vrouwelijke ondernemers die zich inzetten voor biologische, gezonde en natuurlijke voeding. Dit sluit perfect aan bij de richting die Spar wil inslaan met de babyrayon. We streven naar een basisaanbod dat voldoet aan alle noden van baby’s, maar willen ook ruimte maken voor innovatieve producten die het verschil maken. Groats past perfect in deze visie.”
Uitbreiding op komst
Clara vult aan: “De samenwerking met Spar Colruyt Group biedt ons een mooie kans om ons verder te bewijzen in de Belgische retailmarkt. Voor 2025 hebben we ambitieuze plannen: we willen ons distributienetwerk niet alleen in België uitbreiden, maar ook in het buitenland voet aan de grond krijgen. Daarnaast breiden we ons gamma uit. In het voorjaar van 2025 introduceren we gezonde ontbijtgranen voor oudere kinderen, adolescenten en volwassenen. Tegen de zomer volgt een lijn met gezonde snacks. Deze nieuwe producten ontwikkelen we op vraag van de supermarkten, wat ons vertrouwen geeft dat ze een succes worden.”
Wat Clara en Elke precies in petto hebben voor 2026 blijft voorlopig een goed bewaard geheim. Maar dat het groot(s) wordt, staat buiten kijf.