KUURNE, BAVIKHOVE – De huidige crisis geeft ongetwijfeld aanleiding tot meer cross border samenwerkingen tussen kmo’s. Alles wat voor tewerkstelling en waardecreatie zorgt, is bonus, luidt de filosofie. Zopas hebben Grégory Van Wonterghem (eventhuis Van Wonterghem, Kuurne) en Bert De Brabandere (van de gelijknamige brouwerij uit Bavikhove) gezamenlijk een nieuw concept uit te werken voor de bedrijfswereld in West-Vlaanderen.
“Het begon met een idee dat we uitgewerkt hebben op vraag van de lokale brandweer zone Fluvia die al zijn vrijwilligers en vaste brandweerlieden op gepaste wijze wilde bedanken”, vertelt Grégory Van Wonterghem. “Die bedanking gebeurde in de vorm van een door ons huis klaargemaakte foodbox. Nu zijn we een stap verder gegaan. We rollen de foodbox nu ook uit naar de bedrijven en krijgen hier heel veel positieve reacties op. Bert De Brabandere van de gelijknamige brouwerij heeft ons spontaan gecontacteerd en was zo enthousiast dat hij al onze klanten die een foodbox bestellen trakteert met op een blikje Bavik Super Pils.”
Grégory Van Wonterghem en Bert De Brabandere hanteren eenzelfde motto: alle lokale handelaren en bedrijfsleiders moeten elkaar zoveel als mogelijk steunen in deze moeilijke tijden. “De respons en de sympathie die we krijgen van klanten, is bijzonder groot, en dat doet deugd”, zeggen beide ondernemers.
Het concept werd uitgewerkt ‘op zijn Van Wonterghems”, laat Grégory Van Wonterghem nog verstaan. “Dit wil zeggen: op culinair niveau, mooi gebracht, eenvoudig en betaalbaar”, aldus Grégory.