comma 22 Greetje Demuel

Greetje Demuelenaere (comma) gaat in zee met Roeselaarse softwarehuis Somko

ZEDELGEM - Het wel bekende en hoog aangeschreven Brugse strategisch marketingbureau comma en het Roeselaarse softwarebedrijf Somko  slaan de handen in elkaar om klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Met deze alliantie willen beide bedrijven slimme, geïntegreerde oplossingen aanbieden aan hun klanten. Waar Somko expert is in de integratie van de logistieke en financiële modules (voorraad, productie, boekhouding, e-commerce, aankoop …), vult comma dit aan met hun expertise in de marketingapps (website, CRM, email marketing …).

Met deze samenwerking  benadrukken de beide partijen dat ze vooral verder willen groeien. De open-source-software van Odoo biedt alle digitale tools die een bedrijf nodig heeft in één platform.

Dankzij Odoo wordt er komaf gemaakt met omslachtige synchronisaties of meerdere log-ins die van elkaar verschillen, want het platform biedt werkelijk alle geïntegreerde apps die nodig zijn om slim en duurzaam te groeien als bedrijf. Dankzij de gebruiksvriendelijkheid en grote flexibiliteit weet dit ERP-pakket steeds meer ondernemingen te overtuigen. Ondertussen telt dit Belgische bedrijf wereldwijd maar liefst zeven miljoen gebruikers.

Primeur in marketingland

Somko mag zich al jaren een ‘gouden partner’ noemen van Odoo. Van order to cash, van voorraad tot boekhouding, Somko levert duurzame en slimme softwareoplossingen op maat. Op die manier verwerven gebruikers meer inzicht en grip op hun bedrijfsprocessen.

Het Roeselaarse softwarehuis is al jarenlang overtuigd van de Odoo-technologie en kan met zijn kwalitatieve ERP-implementaties al heel wat referenties voorleggen in diverse sectoren. Ook comma was snel overtuigd van de mogelijkheden van deze software en stapte in het Odoo-bootje, wat van het Brugse bedrijf het eerste marketingbureau maakt dat partner van Odoo werd.

Meerwaarde voor klanten

Somko en comma werkten in het verleden al samen. “Aangezien we heel wat klanten gemeenschappelijk hebben, was het opportuun om de samenwerking hard te maken in de vorm van een officieel partnership,” aldus mede-zaakvoerder Wouter Casteleyn van comma.

Dankzij de samenwerking kunnen klanten voortaan nog beter geholpen worden, omdat het marketingbureau en het softwarebedrijf elkaars expertise perfect aanvullen. “Op die manier kunnen klanten nog sneller, efficiënter en grondiger verder bouwen aan de groei van hun bedrijf”, besluit Greetje Demuelenaere namens comma.