greenhouse

Greenhouse opent ook dit jaar nog nieuwe ankerpunten

WAREGEM – GreenHouse bestaat 15 jaar. In die tijd is de schoonmaakspecialist uitgegroeid tot koploper in de dienstenchequessector én een van de grootste werkgevers in Vlaanderen. Die groei heeft het bedrijf vooral te danken aan zijn familiale bedrijfscultuur en aan het feit dat het slim blijft anticiperen op nieuwe marktevoluties. Ook nu wil het bedrijf blijven groeien door nieuwe kantoren te openen.

Om zijn verjaardag én zijn succes te vieren, trakteerde GreenHouse het voorbije weekend medewerkers en hun gezinsleden -in totaal 3.400 gasten- op een groot familiefeest in Waregem Expo. Op het programma: circusacts, fun workshops van onder meer styliste en modecoach Lien Degol, food, drinks en véél optredens, onder meer van Raf Van Brussel.

Dienstencheques zijn een succesvol antwoord op een hedendaagse behoefte, en daar heeft GreenHouse via zijn voorman Philip Nichelson helemaal op ingespeeld. “We zijn begonnen met GreenHouse in 2003”, aldus Nichelson. “De markt van de dienstencheques was bijzonder felbevochten, maar wij hebben standgehouden. Ons succes hebben we in grote mate te danken aan ons doorzettingsvermogen en aan een rotsvast geloof in de noden van onze diensten én in de evolutie ervan. Al die jaren zijn we onze eigen koers blijven varen. Zo hebben we een solide basis van vertrouwen en respect opgebouwd, met zowel onze eigen medewerkers als met onze klanten. Ik ben dan ook bijzonder fier dat we na 15 jaar ons succes samen kunnen vieren.”

Familiaal karakter

Vandaag is GreenHouse een vaste waarde en biedt het poets- en strijkdiensten aan meer dan 30.000 gezinnen. De bijna 3.500 huishoudhulpen werken verspreid over 35 kantoren. “In 2018 opent GreenHouse nog eens 3 nieuwe vestigingen, waaronder 1 in het centrum van Gent”, aldus de CEO. “Dit succes heeft GreenHouse bereikt door continu in te spelen op de vragen en behoeften van de klant. Dankzij de familiale cultuur staat het bedrijf ook dicht bij zijn medewerkers, en bij de gezinnen die het helpt.”
Nichelson heeft van meet af aan zijn bedrijf ook willen uitbouwen tot een organisatie met een warm, familiaal karakter, waar er plaats is voor fun en ambiance. De medewerkers vormen samen één grote GreenHouse-familie en krijgen allemaal de mogelijkheid om zich maximaal te ontplooien. Dat gebeurt onder meer door het aanbieden van inhouse coaching & opleidingen op maat.