KORTRIJK – Het digitale chauffeursplatform Get Driven, dat in 2019 zijn eigen gebruiksvriendelijke app lanceerde, is volop bezig aan zijn internationale expansie. De scale up van de 28- jarige Gunther Ghysels genereerde vorig jaar ruim anderhalf miljoen euro via de app. Eind september verhuist Ghysels naar Londen om daar het pad te effenen voor zijn innovatief mobiliteitsconcept. Gelijkaardige plannen voor Duitsland (Berlijn) werden even on hold gezet.
“Ik verhuis eind september naar London om daar alle puzzelstukken in elkaar te leggen”, aldus Ghysels. “Een land openen betekent heel wat legal onderzoek en eens dat onderzoek klaar is moet dat allemaal geïntegreerd worden in onze software. Ik hoop hiermee de verloren tijd in Duitsland goed te maken en in 2021 beide landen samen te lanceren. Het betekent ineens ook dat ons marketingbudget voor die lanceringen een pak hoger zal moeten zijn en we bekijken stilaan de verschillende opties hiervoor.”
Ghysels verschijnt vanaf maandag 31 augustus ook als enige West-Vlaming in de tv-documentaire ‘Jonge Wolven’ op VTM2. Een nieuw programma die jonge ondernemers volgt. “Ik was in het begin echt niet te vinden om mee te werken aan dergelijk programma”, zegt hij. “Ik heb het format bekeken en het is echt wel docu en geen reality tv. Get Driven is en blijft nog steeds een nichedienst die geen algemene bekendheid heeft. Primetime op dergelijke zender draagt daar enorm toe bij en laat ons eerlijk zijn, na corona kan iedereen elke vorm van publiciteit wel degelijk goed gebruiken.”