Luc Vermeersch, de brouwer van brouwerij De Leite, is al lang geboeid door beleving. Dat hij nu ook in De Kaasconnaisseur wil investeren ligt in dezelfde lijn. “Wat me zeer aansprak in het project van Nick, is de laagdrempelige (online) toegang tot een wereld van beleving rond voeding, een zeer inspirerende aanpak”, aldus de brouwer.
Het concept van De Kaasconnaisseur is eenvoudig. Je kiest online een kaasplank en het aantal personen. Je krijgt een zeer mooie kaasplank met de nodige omkransing die voor een beleving zorgt die je kunt delen met je tafelgenoten. Elke kaas krijgt ook de uitleg die hij verdient. Inmiddels kan het bedrijf al op iedere postcode van ons land leveren.
Ook veel interesse van bedrijven
Mooi meegenomen in de aanpak van Nick Spanhove is dat er ook veel interesse is van bedrijven. Zij zetten de smaakvolle boxen in als origineel geschenk voor de medewerkers, of als relatiegeschenk.
“Dat kwam een beetje als een verassing, aangezien we aanvankelijk vooral hebben ingezet op ons B2C verhaal”, aldus Nick Spanhove. “Maar na enkele grote bedrijfsorders, begon onze reputatie in B2B land zeer snel te groeien. Bedrijven die onze boxen aan hun medewerkers hadden aangeboden, kregen een regen aan complimenten binnen. Vooral ons op maat gemaakt spraakbericht over de aangeboden kaasplank, dat we via de QR code in de box steken, bleek een schot in de roos. Als binnenkort de personeelsfeesten en events weer opstarten, zullen onze kaas – en charcuterie buffetten zeker ook terug extra brandstof leveren aan onze groeimotor.“
Van kaas naar bier
Voor Nick Spanhove lag een samenwerking met De Leite lag al een tijdje voor de hand, met of zonder investering. “Luc toonde al van in het begin interesse in ons verhaal”, zegt Spanhove. “De Leite bieren zijn van het allerhoogste niveau. Elk hebben ze ook een heerlijk verhaal om te vertellen, net als onze kazen. Ook bij Brouwerij De Leite staat beleving centraal.”“
Beide bedrijven zijn dan ook van plan om binnenkort een eerste ‘Kaas en Bier Box’ op de markt te brengen. Om de juiste kazen bij de juiste bieren aan te bieden deden ze beroep op een andere jonge starter: ‘Pair-It’, een initiatief van een paar jonge leeuwen die culinair zijn geïnspireerd. Zij zorgden reeds voor een aantal food-pairing-video’s bij Brouwerij De Leite. In dit project deden ze nu ook voorstellen voor een ‘cheese & beer pairing’.