BRUGGE, LA ROCHE – Het coronavirus heeft als een ‘black horse’ de hele wereld door elkaar geschud, ook de West-Vlaamse businesswereld. Reflectie op wat gebeurd is en op het toekomstig impact van Covid-19 op de economie, kan in deze tussenfase uitermate nuttig zijn. Bruggeling Geert Roelens (gewezen CEO van Beaulieu, topkader geweest bij Bekaert en nu veel gevraagd consultant en bestuurder) wil de weg helpen wijzen. Hij doet dat in samenspraak Herman Wittockx, bekend professor strategie met een uitgesproken staat van verdienste. De locatie is zonder meer uniek op de site van Hubermont, hoog in de Ardennen, nabij La Roche. Donderdagavond wordt het startschot gegeven, vrijdag in de vooravond kan elke deelnemer met een koffer vol wijsheid terug huiswaarts.
“Niet alleen in de gezondheidssector, ook in de businesswereld is er een aardverschuiving gebeurd, die veel grote ris dan anderhalve meter”, aldus Geert Roelens. “Telewerk werd massaal geïntroduceerd en we spreken nu vlotjes over bubbels, plexiglas en mondmaskers als vorm van bescherming of over technische werkloosheid als het nieuwe normaal. Ieder van ons heeft in deze onzekere tijden gelukkig ook gemerkt hoe weerbaar en veerkrachtig we kunnen zijn. Het lukt nu wel om van thuis uit toch de business verder te zetten. De solidariteit steeg ten top om zelf mondmaskers te maken en innovatieve initiatieven om beademingstoestellen in ijltempo te ontwikkelen. Bedrijfsleiders hebben de voorbije maanden erg veel geleerd over hun eigen organisatie. Maar er zijn ook andere denk- en werkpistes waar misschien nog niet aan gedacht werd. Ideeën die er moeten helpen voor zorgen dat de bedrijven sterker staan. Herman Wittockx en ikzelf zijn ervan overtuigd dat iedereen nieuwsgierig zal zijn hoe de Hubermont-club deze corona periode evalueert.”
Bijzondere formule
De formule die aanstaande vrijdag wordt gevolgd is op zijn minst merkwaardig en zeker ook aantrekkelijk. Via een wandelsessie (wandelen geeft rust en inzicht in het hoofd) in een uitzonderlijke omgeving rond de Ourthe, worden ideeën interactief getoetst en uitgewisseld. Om ze vervolgens -onder de noemer corona lessons learned– op een rijtje te zetten onder leiding van Geert Roelens en Herman Wittockx. De aanwezigheid van enkele topconsultants geeft de dag nog meer toegevoegde waarde. “Alles wordt alles in groep met elkaar gedeeld”, aldus nog Geert Roelens. “Zo neemt elke deelnemer voldoende nieuwe leerpunten en verscherpte actieplannen mee naar huis.”
info: Inschrijven kan nog via Ann De Vleeschauwer, sales- en marketingmanager Hubermont (0494 58 62 53 of ann@hubermont-space.com