Deceuninck foto Alpacin

Francis Van Eeckhout (Deceuninck) ruilt sponsordeal met Quick Step in voor Alpecin-Fenix

HOOGLEDE-GITS - Patrick Lefevere zal het allicht niet graag vernomen hebben, maar Deceuninck (de voorbije drie jaar cosponsor van het Quick Step wielerteam van Lefevre) gaat dan toch door met sponsoring in de wielersport. Referentie aandeelhouder en voorzitter van de raad van bestuur Francis Van Eeckhout heeft zijn handtekening gezet onder een vierjarig contract met Alpecin-Fenix, het team van Mathieu van der Poel, maar ook van Jasper Philipsen en Tim Merlier.   

“Ik ben zeer verheugd om dit partnership met Alpecin-Fenix te mogen aankondigen”, aldus de CEO van Deceuninck in een reactie. “Het ondersteunen van zowel jong talent als het versterken van het vrouwenwielrennen zijn twee waarden die wij beiden zeer hoog in het vaandel dragen. Persoonlijk kijk ik uit naar de voorjaarsklassiekers en in het bijzonder de Ronde van Vlaanderen. Wij geloven dat, in nauwe samenwerking met het Alpecin-Fenix team, ons merk zich het hele seizoen door zal onderscheiden.”

De sponsordeal gaat volgend jaar in en heeft een duurtijd van vier jaar. Met dit nieuwe engagement bevestigt Deceuninck zijn sterk geloof in de kracht van de wielersport. Deceuninck wordt niet alleen cosponsor van de profwielerploeg bij de mannen, maar zal ook de mountainbike-, cyclocross- en vrouwen elite wielerploeg van het team sponsoren. Deceuninck hoopt via deze deal ook zijn merk zichtbaarheid te verhogen via cyclocross en mountainbike.

Perfectie en ambitie

Voor Philip Roodhooft, general manager bij Alpecin-Fenix, betekent de intrede van Deceuninck veel. “We hebben de afgelopen jaren een explosieve groei gekend, maar we zijn nog lang niet aan het einde van deze reis”, aldus Roodhooft. “Deceuninck aan boord halen, naast onze huidige partners, zal ons de middelen geven om ons huidige niveau te bevestigen en tegelijkertijd onze toekomstige ambities verder te ontwikkelen en waar te maken. Als Belgische multinational begrijpt Deceuninck ons voortdurende streven naar perfectie en ambitie. Ik ben er dan ook zeker van dat we met deze sponsordeal samen zullen uitblinken.”

Nog dit: het nieuws werd ook aangekondigd met een ludiek twitterfilmpje, dat je hier kan bekijken.