Made In management

Formule van “Made in” haalt historisch bereik in 2017

Nieuws uit eigen huis. Het mag ook wel eens. Made in, het economisch nieuwsplatform van Mediahuis, heeft in februari de kaap van 1,5 miljoen maandelijkse pageviews ruimschoots overschreden, en dat in alle (zeven) regio’s samen. Daarnaast verwelkomen de nieuwswebsites in heel Vlaanderen zo’n 485.000 unieke bezoekers per maand. Het betreft een nooit eerder bereikte piek. Ook Made in West-Vlaanderen scoort goed met bijna 14.000 abonnees op de dagelijkse nieuwsbrief en 52.000 gebruikers in de maand februari (48.000 in januari). In West-Vlaanderen werd de formule from scratch opgestart in oktober 2015. Made in onderscheidt zich van de traditionele nieuwsmedia dankzij haar positieve berichtgeving over ondernemerschap en de B2B-sector. In deze specifieke markt heeft het merk een sterke regionale verankering en is daardoor uniek te noemen. “Met 95.000 abonnees op de dagelijkse nieuwsbrief slaagt Made in er in om een belangrijke groep van decision makers, overwegend CEO’s en managers met een duidelijke regionale betrokkenheid, te bereiken”, zegt Dominique De Pesseroy, business manager.

In 2010 werd het nieuwsplatform opgericht in Limburg als antwoord op een toen nog onbestaande plek om positief bedrijfsnieuws te lezen. Doorheen de jaren werd het concept uitgerold naar zes andere Vlaamse regio’s (waaronder ook Mechelen en de Kempen). Ook de jongste telgen Made in West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant scheren hoge toppen en mogen ondertussen op heel wat belangstelling rekenen. “Na onze vernieuwde strategische aanpak in oktober, met aangepaste layout, gaat ons bereik continu in stijgende lijn en die groei willen we uiteraard ook bestendigen”, aldus Dominique De Pesseroy. In de toekomst zal het digitale karakter van het nieuwsmerk nog sterker ontplooid worden. “Er liggen ambitieuze plannen op tafel waarbij ondernemers verbinden met elkaar een onmisbaar begrip wordt. Zowel digitaal als audiovisueel én live wil Made in haar lezers en adverteerders blijven informeren, inspireren en ontmoeten.”

Nog voor de vakantie wordt in West-Vlaanderen de eerste “Made in live” georganiseerd.