KORTRIJK, HEULE – Het voorjaar is de tijd waarin beursgenoteerde bedrijven uitpakken met hun jaarverslagen en jaarresultaten. Voor de resultaten moeten ze zelf instaan maar voor de publicatie van een verslag kan professionele hulp welkom zijn. Focus Advertising, het in Heule gevestigde bedrijf van Klaas Fremaut, heeft er een specialiteit van gemaakt en mag onder meer het jaarrapport van Barco onder handen nemen.
Communicatiebureau Focus Advertising stond zowel in voor de digitale als de geprinte versie van het jaarverslag en dit van concept tot en met realisatie. Barco doet al enkele jaren beroep op de knowhow van Focus. Ook voor de editie 2017 vertrouwde Barco de realisatie van het jaarverslag toe aan Focus Advertising. “Het jaarverslag bouwt verder op de editie van 2016 waarbij voor het eerst werd gewerkt in verschillende boekdelen”, heet het bij Focus. “Dit jaar werden het er 3. Het company report, een uitgebreid sustainability report en de financial statements. Net zoals de voorbije jaren werd er ook voor deze editie heel wat aandacht besteed aan het design. Barco en Focus Advertising wonnen samen al verschillende internationale awards met het jaarverslag.”
De online versie werd uitgebreid en uitgediept op ar.barco.com/2017. De digitale variant vat de essentie samen en beschikt over duidelijke links naar het uitgebreide jaarverslag. Het jaarverslag is online beschikbaar en downloadbaar in het Engels en het Nederlands. Enkel de Engelstalige variant heeft een printversie.
Communicatiebureau Focus Advertising werd dertig jaar terug opgericht door Klaas Fremaut, die nog altijd eigenaar is.