HEULE – Het bekende communicatiebureau Focus Advertising uit Heule gaat een alliantie aan met twee andere bedrijven. High tech koppelen aan high touch, dat is waar de samenwerking tussen deze bedrijven om draait. Focus Advertising is een bouwer van sterke merken en het Oost-Vlaamse Invisible Puppy een pionier op het vlak van digitale marketing strategie. Invisible Puppy neemt samen met innovatie bureau Cronos aan de Leie (uit Kortrijk) een minderheidsparticipatie in Focus Advertising, al blijft het management van de afzonderlijke bedrijven ongewijzigd.
De alliantie ging deze week officieel van start.“De communicatiewereld is vandaag gefragmenteerd en werkt in specialisaties”, zegt Karel Vanoverberghe, managing director bij Focus Advertising. “Al die specialisaties in huis halen kan enkel door strategische allianties aan te gaan zoals met Invisible Puppy. Zo kunnen we in de toekomst onze klanten nog completere oplossingen aanreiken.”
Samen vergroten de bedrijven hun spectrum, netwerk en slagkracht in de bredere regio, met Kortrijk als vaste stek. Zo kunnen ze campagnes opzetten waarbij elk contactmoment tussen merk en consument nog intenser wordt. De slim geïnterpreteerde data van Invisible Puppy en de expertise en creativiteit van Focus Advertising vertalen zich in een alliantie die klaar is voor de toekomst.
Antony Slabinck, manager bij Invisible Puppy, vult aan: “Op het vlak van digitale strategie staan we heel sterk. Maar om de eindklant echt centraal te plaatsen, staan we nog veel sterker als we ook de branding, het grafische luik en de communicatie in ons aanbod integreren. Focus Advertising vult die nood perfect in en weet zijn kennis toe te passen in zowel online als offline media.” Sam Bambust, managing partner bij Cronos aan de Leie, formuleert het als volgt: “Ik geloof hard in de kracht van een team. De passie van Focus voor zijn klanten en de digitale expertise van onze teams zal ongetwijfeld leiden tot een vruchtbare samenwerking.”
De eerste gezamenlijke projecten waarbij Invisible Puppy de digitale strategie uittekent en Focus Advertising de creatieve invulling voor zijn rekening neemt, lopen inmiddels al.