“Floralux Group inspireert ‘thuiskomen’ voor elk gezin”, zegt Kris Carrein, gedelegeerd bestuurder van de Floralux Group. “Met ons ruim huis- en tuinaanbod, bereiken we vandaag al miljoenen klanten per jaar, zowel offline als online. Het is onze ambitie om nog beter bereikbaar te zijn, onder meer door ons aantal tuincentra uit te breiden. We streven ernaar om een goed werkende organisatie te zijn met geïntegreerde bedrijfsprocessen. Onze strategie is uitgezet en met de hulp van SAP en delaware willen we daar in de toekomst de vruchten van plukken.”
Het project krijgt de naam Wisteria mee. Deze klimplant groeit weelderig, maar heeft tijd nodig om zijn optimale bloei te bereiken. Het digitale traject dat Floralux Group zal uitrollen, wordt gespreid over de komende maanden en bestaat uit verschillende luiken. Voor het ERP-gedeelte viel de keuze op het SAP S/4 HANA-platform met alle traditionele basismodules. Alle informatie en data met betrekking tot inkoop, logistiek, verkoop en boekhouding worden op die manier aan elkaar gekoppeld om een optimale bedrijfsvoering te verzekeren.
Meerwaarde toevoegen
“Het partnership met Floralux is een mooi voorbeeld van de verscheidenheid aan bedrijven waarmee SAP samenwerkt”, zegt Stijn De Beuckelaer, managing director bij SAP België & Luxemburg. “Onze software voegt steevast een meerwaarde toe. Floralux Group wil vooruit en kiest voor een verdere uitbouw met onze producten als rode draad voor hun digitalisering. We zijn trots dat zij ons het vertrouwen schenken en kijken uit naar de samenwerking.”
delaware staat als partner in voor de implementatie van de systemen. “De keuze van Floralux voor SAP getuigt van toekomstvisie en ambitie”, zegt Jan Delaere, voorzitter van delaware. “Men wil er duidelijk verder gaan dan een optimalisatie van het status-quo. Floralux is net als wij een no-nonsense groeibedrijf met Vlaamse roots. Als een ‘sherpa’ willen we hen naar de top begeleiden.”
250 medewerkers, 18 miljoen bezoekers
Floralux Group bestaat momenteel uit 3 grote tuincentra gelegen in Dadizele, het Limburgse Ham en het Brabantse Sint-Pieters-Leeuw, de webshop Tuinadvies en de aankoopcentrale Florink in Nederland voor planten. De tuincentra met hun enorm aanbod kwalitatieve planten en decoratie aan scherpe prijzen trekken klanten van over de landgrenzen heen.
Binnen de Floralux Group zijn er 250 medewerkers aan de slag. Jaarlijks kan de totale groep rekenen op een 18 miljoen bezoekers per jaar in hun bricks en clicks. Floralux Group streeft ernaar te groeien en zich verder te ontwikkelen met behoud van zijn eigenheid, flexibiliteit en sterke familiale waarden.