De creativiteit viert weer hoogtij bij Floralux. Naar jaarlijkse gewoonte wordt in de zomermaanden reeds gestart met de opbouw van een alom gekend kerstdorp. De voorbije dagen werd het eerste deel (Wonder Forest) geopend voor het publiek. Eind september zal de kerstafdeling van maar liefst 1.500m² compleet zijn. Het Dadizeelse tuin- en decoratiecentrum steekt heel wat tijd en energie in de voorbereiding en opbouw van de kerstdecoratie. De komende weken wordt er gewerkt aan 6 feeërieke thema’s, elk met een eigen stijl en kleurenpalet. “Wij presenteren de wintermode op vlak van decoratie, en dat gaat niet enkel over bomen en ballen maar over alles wat je huis gezellig maakt” aldus marketingmanager Fien Ternest. “In dat opzicht zijn we dus zeker niet te vroeg, heel wat klanten zijn al nieuwsgierig.”
Trendy dit jaar zijn etnische prints en pluimen, wat wijst op een duidelijk Indiaanse invloed. Daarnaast wordt marmer
weer helemaal hip. Floralux biedt betaalbare alternatieven. Ook smalle kunststof kerstbomen worden almaar populairder, een ideale oplossing voor wie weinig ruimte heeft maar toch een kerstboom wil plaatsen. Op vlak van verlichting maken kaarsen met LED-verlichting hun opmars. Helemaal nieuw is de kerstverlichting waarbij je zelf de kleur kan bepalen. Afhankelijk van de sfeer die je wilt stel je de verlichting in op warm wit, koel wit of een
mix van kleuren. “Wonder Forest” is het eerste thema dat reeds te bewonderen is: een mix van herfst en kerst waar hout, bosdieren, brons- en natuurkleuren de sfeer bepalen. Het tuin- en decoratiecenter Floralux van CEO Kris Carrein is dé place to be voor jaarlijks tienduizenden Belgische en Franse consumenten. (KC)