Wim Coppens had het op een persconferentie over de beste editie tot hiertoe. FFD werd in de nasleep van corona in de markt gezet door 7 cruciale spelers die de krachten verenigden. Bedoeling: een klassieke beurs (in casu in Kortrijk Xpo, met 34 exposanten) koppelen aan de mogelijkheid om de Vlaamse bedrijven in eigen huis te gaan opzoeken. In marge worden ook de toeristische en culinaire troeven van West-Vlaanderen breedvoerig belicht bij vooral buitenlandse professionals.
Wim Coppens had het namens Beaulieu International Group (B.I.G.) op een persconferentie over de beste editie tot hiertoe. “We mogen nu al claimen een Europese beurs te zijn”, aldus Coppens. “Als organisatoren zien een bewezen meerwaarde, omdat we onze troeven kunnen tonen aan prospects, zowel op het vlak van manufacturing, R&D als marketing.”
Karla Basselier, topvrouw van Fedustria, wees erop dat FFD ook bewijst dat de maakindustrie in eigen contreien nog altijd toekomst heeft, omdat de sector haar veerkracht weet te koppelen aan innovatie, kwaliteit van het eindproduct en niets ontziende diensten.
Klein maar fijn
Kortrijk Xpo kreeg van uit alle hoeken lof voor de wijze waarop de beurs werd georganiseerd. Het heeft ermee voor gezorgd dat het event voortaan jaarlijks zal worden georganiseerd (in plaats van tot hiertoe tweejaarlijks).
“Maar samen met de organisatoren claimen we niet de grootste te zijn”, zei Barbara Lagae namens Kortrijk Xpo. “We willen de kwaliteit en de return on investment voor exposanten blijvend kunnen garanderen, en te grote schaal ambiëren zou daar helaas haaks op staan.”