De jonge West-Vlaamse onderneemsters Miriam Rouw en Sabine Saelen (dochter van de wel bekende Brugse ondernemer Jean-Pierre Saelen) rollen hun winkelconcept “Fin du Jour” verder uit in Vlaanderen. Het aanbod blijkt een voltreffer. Na een testwinkel in de Vlaanderenstraat in Gent, volgde een tweede winkel in de Doorniksewijk in Kortrijk. Op 30 maart wordt al een derde winkel op korte tijd geopend, dit maal in de Nationalestraat in Antwerpen. Het duo noemt “Fin du Jour” meer dan een winkelconcept omdat het aanbod ook via e-commerce te verkrijgen is. Fin du Jour staat voor belevingscentra waar cosmetica- en verzorgingsproducten gedemonstreerd en uitgetest kunnen worden en dit op een laagdrempelige wijze, zowel voor heren als voor dames. De naam Fin du Jour alludeert op het feit dat een parfum of een huidverzorgingsproduct zijn effect moet behouden van ’s morgens vroeg tot aan het einde van de dag.
Sabine Saelen en Miriam Rouw tekenen voor niet-alledaags ondernemerschap in de verzorging en de cosmetica. Als pioniers in de sector proberen ze maximaal in te spelen op de huidige lifestyle trend. Lichaam, gezondheid en me-time zijn belangrijker dan ooit tevoren, en wellness-producten spelen daarin een steeds belangrijker rol. Trendwatchers noemen de badkamer wel eens de wetting chapel waarbij aromatische oliën, scrubs, cooling footcreams, maskers voor dieptereiniging van het gelaat, enzovoort, onmisbaar worden. In huis zijn kamersprays en geurkaarsen ook steeds meer de norm aan het worden.
Fin du Jour weert vrij bewust de traditionele en wel bekende massamerken van multinationals. Ze worden vervangen door een bijzonder aanbod van kwalitatieve merken, die met veel vakmanschap en smaak gecreëerd worden, vaak in het buitenland maar ook in eigen land. Van Koreaanse sheet maskers tot bijvoorbeeld solide parfums uit Europa. Sommige van de aangeboden merken zijn in het buitenland reeds zeer bekend, zoals Diptyque, Byredo, Aesop en Malin+Goetz. Andere merken zijn start ups zoals Cîme, Natural Self en Technique Indiscrete.