BRUGGE – D’hondt Insurance, een volledig onafhankelijke en 100 % B2B-verzekeringsmakelaar met vestigingen te Brugge en Antwerpen en met een 50-tal medewerkers, wil verder nationaal en internationaal investeren. Het team wordt versterkt met Filip Demyttenaere die voorheen zijn sporen verdiend heeft bij Omega Pharma en Callant Verzekeringen, waar hij rond de jaarwisseling werd ontslagen. Demyttenaere heeft het over een offer you can’t refuse. “Ik had na prachtige jaren toch behoefte aan wat verse lucht”, aldus Demyttenaere. “En als je dan een mooi aanbod krijgt moet je durven springen in het leven, toch?”
Filip Demyttenaere is apotheker (RUG 1987) van opleiding, maar kwam via zijn studiegenoot Marc Coucke al heel snel (1991) bij het toen nog piepkleine Omega Pharma terecht. Hij doorliep daar heel wat management functies, maar werd bij het grote publiek vooral bekend toen hij de PR en sportmarketing van Omega Pharma uitrolde via de sponsoring van onder meer Quickstep-Davitamon, Davitamon-Lotto, enzovoort. Na 18 jaar Omega Pharma volgde er in 2009 een overstap naar Callant Verzekeringen in Oostkamp waar hij gedurende 10 jaar bestuurder was, en verantwoordelijk voor (sport)marketing, PR en business development. Hij zorgde er onder meer voor het succes van de fietsverzekering en stond aan de wieg van Callant Medical voor de medische beroepen.
Tal van uitdagingen
Tien jaar na zijn intrede bij Callant was het tijd voor een nieuwe uitdaging bij D’hondt Insurance. “Voor mij is het na 30 jaar echt een beetje thuiskomen in Sint-Andries-Brugge, op een boogscheut van mijn ouderlijk huis dat onlangs verkocht werd, en op 200 meter van de apotheek waar ik nog werkzaam was in 1989”, aldus Demyttenaere. “Ik groeide als kind op naast De Klokke, en werd zo een groot supporter van Club Brugge, en nadien ook lid van de VZW. Later hadden we er ook business-seats met Omega Pharma. Het is voor mij dan ook fantastisch dat D’hondt Insurance een belangrijke partner is van Club Brugge. Ook voor Zulte Waregem en Francky Dury heb ik heel veel sympathie. Ik kijk er dus al naar uit om de skybox die met Elindus gedeeld wordt maximaal te benutten voor relatiemarketing, want ik ben ervan overtuigd dat zowel het Brugse blauw-zwarte als het Waregemse groen-rode B2B-netwerk zeer belangrijke visvijvers zijn voor D’hondt Insurance. Ik geloof enorm in de kruisbestuiving tussen de verschillende partners van een sportclub en ik zal mijn ervaring hierin delen met Kurt D’hondt en zijn team, zowel binnen als buiten de sport. Bovendien spreekt het me ook aan dat D’hondt zeer sterk aan het internationaliseren is, zeker op het gebied van transportverzekeringen, met vestigingen in meerdere Europese landen zoals Polen en Bulgarije, en met een nieuwe website in zes talen.”
Op 1 juli eerstkomend wordt Filip Demyttenaere ook voorzitter van Rotary Club Brugge Zuid.