Trendwalk EricChristine_Trendwalk

Fashion stores Trendwalk en Zizai doen het met matroesjka’s

LAUWE – In de retail moet je tegenwoordig creatiever dan ooit zijn om publiek offline te lokken. Middenstandszaken en family fashion stores Trendwalk en Zizai uit Lauwe proberen dat dezer dagen door matroesjka’s centraal te stellen in een opvallende visuele campagne. Met een sausje BV’s bovenop. “Net als Trendwalk en Zizai staan matroesjka’s symbool voor familie”, zeggen zaakvoerders Eric Claeys en Christine Stubbe met een knipoogje. 

Eric Claeys en Christine Stubbe startten in 1980 hun kledingzaak ‘Artex’ in Lauwe. De bloeiende zaak kreeg enkele jaren geleden de nieuwe naam ‘Trendwalk’ en de afdeling lingerie, bad- en slaapmode werd in de naastliggende nieuwe winkel Zizai ondergebracht. De familie Claeys slaat vandaag nieuwe wegen in samen met marketingbureau Mex United. Ze richten zich als familiebedrijf nu voluit op de gehele familie, en een rebranding moet dat accentueren. Trendwalk en Zizai bieden een ruim aanbod van merken voor het hele gezin. Ze willen dat niet alleen doen met een topservice, maar ook met nieuwe accenten waarbij creativiteit, ontdekken en verrassen centraal staan.
Een nieuwe uitdaging betekent een nieuwe aanpak. Het logo kreeg een opfrissing en een visuele campagne met matroesjka’s brengt de buitenwereld op de hoogte. Cis Scherpereel, zaakvoerder Mex United, bedacht het concept. “Trendwalk en Zizai winkels die je moet ontdekken. Net zoals je bij elk popje verrast bent als je het opent en er nog een kleiner exemplaar verschijnt.”

De gekende houten poppetjes uit Rusland kregen een artistiek jasje door de samenwerking met (relatief) bekende West-Vlaamse illustratoren zoals Lien Vandenbroucke (Happy Design), Evelyn Verschoore, Wouter Schoutteten (Het Graafschap), Steven Degryse (Lectrr), Lobke Rondelez (Redlobster), Ellen Loncke (Lemon Lizzie), Lise Vanlerberghe en Klaas Verplancke (Arevik d’Or).