MARKE – Het Kortrijkse echtpaar Peter Cattebeke-Inès Dont (van de firma Sibel) heeft de voorbije dagen het high end handtassenmerk Nobody gelanceerd in een vijftigtal winkels over heel België, waaronder ook in de eigen winkel in het shopping centrum K in Kortrijk. Het b-to-c offensief werd meteen een vliegende start. Het van origine Oost-Vlaamse en prestigieuze handtassenlabel Nobody werd in 2018 uit curatele overgenomen door Kortrijkzanen Peter Cattebeke en Inès Dont met de bedoeling het merk te herlanceren.
De nieuwe eigenaars van Nobody hebben bijna een jaar voorbereid aan de revival van Nobody, zeg maar de West-Vlaamse exponent van een Belgische School die synoniem staat voor een kwalitatief en modieus merk. De familie Cattebeke heeft in drie generaties een enorme knowhow opgebouwd inzake retail van lederwaren. Vandaag exploiteert ze twee eigen winkels (Kortrijk, Oudenaarde) en belevert ze tientallen winkelpunten over heel België, met onder meer ook 12 ‘corners’ bij Inno. De sterkte ligt ongetwijfeld in het mooi gespreide aanbod met drie keurmerken in het domein van de handtassen en bijhorende lederwaren: Crinkles (het kwalitatieve middensegment), Kisses of Pearl (betaalbare fashion) en dus ook Nobody (het betere luxemerk). Crinkles kreeg inmiddels al een extensie met ook schoenen terwijl Kisses of Pearl ook een kledinglijn in de aanbieding heeft. Met zo’n 150 nieuwe referenties gaat Nobody er ook ambitieus tegenaan. Peter Cattebeke hoopt in de toekomst ook het buitenland te veroveren met de klasrijke klassiekers van Nobody.
Typisch familiebedrijf
Nobody kon bij Peter Cattebeke en zijn vrouw Inès Dont geen betere tweede thuis vinden, want de ondernemersfamilie Cattebeke is gepokt en gemazeld in de productie en distributie van lederwaren. Julien Cattebeke, de zoon van een handtassen retailer en de vader van Peter Cattebeke, begon reeds in de jaren vijftig aan zijn ondernemersavontuur. Dat typisch West-Vlaams ondernemersbloed stroomt nog altijd door de aderen van de derde generatie, alsook de vierde generatie met zoon Gaëtan.
Peter Cattebeke zegt bijzonder fier te zijn het merk te kunnen herlanceren. “Omdat we de kans kregen om het merk Nobody, dat zich in het hogere segment bevindt, over te nemen kunnen we de Belgisch high fashion van een toekomst verzekeren en hopen we veel consumenten van eigen bodem van een hoogstaand product te laten genieten”, aldus Cattebeke.