SINT-ELOOIS-WINKEL – Nog even de winter doorbijten en dan lonkt de lente met zijn voorjaarsscheuten aan de bomen en zijn voorjaarsklassiekers op de weg. Ondernemers tonen traditioneel zeer veel interesse voor wat het professionele wielermilieu te bieden heeft. Het hoge Flandrien-gehalte van wielrenners en ondernemers als grootste gemene deler en bindmiddel. Het wielrennen geeft ook aanleiding tot nieuw ondernemerschap, zoals onder meer Eventbureau De Jonckere uit Sint-Eloois-Winkel al jarenlang bewijst.
Zaakvoerder Dennis De Jonckere van het gelijknamige bedrijf organiseert sinds 2003 een zeer aantrekkelijke incentive formule rond de wielerklassieker Paris-Roubaix. “Talrijke West-Vlaamse bedrijven tekenen hiervoor al jaren present met hun klanten en de tevredenheid is zeer groot”, heet het. Wat maakt deze formule nu zo uniek? “Om te beginnen zijn er de locaties. Tegen de middag worden de gasten verwacht in een mooie VIP-tent langs de kasseistrook in Maing. Na de verzorgde lunch wandelen de gasten langs de kasseistrook en zien ze de renners voor hun voeten voorbij rijden. Veel dichter kan je niet bij je wielerhelden komen. Dan wordt er koers gezet naar de tweede locatie, het schitterende domain de Cigognes in Ennevelin, waar men opnieuw de passage over een kasseistrook kan meemaken en aansluitend de finale kan volgen op groot scherm.”
Eventbureau De Jonckere kiest naar eigen zeggen bewust voor een kleinschalige aanpak waar maximaal zo’n 150 gasten kunnen aan deelnemen. Extra troeven zijn de vaste aanwezigheid van 2 grote kampioenen: één uit het wielrennen (Johan Museeuw) en één uit de showbizz (Marijn De Valck, alias Baltazar Boma) die samen instaan voor deskundig commentaar én ambiance. Op de bus wordt er -wat dacht u?- champagne geschonken en een pronostiek georganiseerd. Bij het afscheid krijgt iedere klant nog een leuk geschenk mee. “Kortom, een ideale dag om klanten en relaties eens goed te verwennen”, aldus De Jonckere.
Meer info: www.dejonckere.be