Het Kortrijkse kantoor van Eubelius presenteert zich in een nieuwe gedaante nu stuwende kracht Jef Lievens de fakkel heeft doorgegeven. Philippe Mulliez en Wim Goossens trekken nu de kar en willen hun advocatenkantoor meer en meer profileren als een heus bedrijf.
Een en ander blijkt uit een diepte interview in het magazine Ondernemers, de tweewekelijkse publicatie van Voka West-Vlaanderen. Op de vraag of ze hun advocatenassociatie ook een bedrijf durven noemen, antwoorden Mulliez en Goosens onomwonden en dus in de meest klare bewoordingen. “Het kan misschien wat vreemd klinken uit de mond van advocaten maar wij voelen ons ook ondernemers. Ons businessplan moet kloppen, we moeten aan HR-beleid doen, we bieden onze klanten nieuwe producten en diensten aan om het verschil te maken in een competitieve omgeving. Daarvoor moeten we innovatief zijn en in marketingtermen durven denken en ga zo maar door. Dat zijn toch allemaal zaken die ook op het bedrijfsleven van toepassing zijn? Ook de balie promoot trouwens de gedachte van entrepeneurship bij advocatenkantoren groot of klein. Via opleidingen en een in de tijd gespreid begeleidingstraject proberen we onze medewerkers die soft skills bij te brengen. Zoals: customer care, time management of communicatievaardigheden. Onze mensen stellen dit erg op prijs. Dit spreekt heel erg jonge mensen aan die bij ons komen solliciteren.”
Eubelius heeft 25 jaar traditie als kantoor dat gespecialiseerd is in een full service aan bedrijven. In de filialen van Kortrijk, Antwerpen en Brussel werken alles samen ruim honderd juristen. Philippe Mulliez en Wim Goossens merken naar eigen zeggen enkele sterke tendensen in de bedrijfswereld: er wordt meer en beter samengewerkt en er worden ook meer en meer overnames gerealiseerd.
(foto: Dries Decorte)