CEO Jean-Philippe Herman legt uit waarom de strategie wordt bijgestuurd. “We kregen steeds vaker het signaal dat het aangeboden laadstation esthetisch niet paste bij het pand, zeker bij nieuwbouw”, zegt hij. “Op zich begrijpelijk, want er wordt vaak veel energie gestoken in het ontwerp van een nieuw pand, of het nu gaat om een woning, appartementencomplex, kantoor- of bedrijfspand. Daar wil men dan ook een bijpassend laadstation bij plaatsen.”
Sinds de verplichting vanuit de EU om bij elk nieuw of herontwikkeld bedrijfspand een laadstation te plaatsen, is de vraag exponentieel gestegen. “Het gebrek aan design laadstations voor een betaalbare prijs heeft ons aan het denken gezet”, zet commercieel manager Roel Keunen. “Nadat we met verschillende partijen hebben gesproken hadden we nog altijd niet de juist oplossing. Want behalve het uiterlijk, hadden we nog een aantal eisen aan de laadstations. Zo moesten ze voldoen aan de laatste stand van laadtechniek, de meest recente communicatieprotocollen ondersteunen en op een duurzame wijze zijn ontwikkeld en geproduceerd. Met name dat laatste is belangrijk om te passen de bedrijfsfilosofie van de onderneming.”
Anders dan andere
De nieuwe lijn laadstations van Electricea onderscheiden zich niet alleen door design, maar ook door kwaliteit, prestaties en inzake dienstverlening. De eigen laadstations worden in Europa geproduceerd en de gebruikte onderdelen zijn afkomstig van vooraanstaande Europese toeleveranciers. Waarmee het management van Electricea wil aangeven dat ook bij het selecteren van de productielocatie rekening werd gehouden met de transportbewegingen. Want ook in het logistieke proces wil Electricea het milieu zo min mogelijk belasten.