KORTRIJK – U kent ongetwijfeld de Hard Rock Cafés die je in tientallen grote steden in het buitenland terugvindt. Een fenomeen, heel zeker. Een Hard Rock Café ook in uw stad of gemeente? Kom nou, loop naar de pomp. En toch. Het creatieve Kortrijkse textielbedrijfje Egomaniac van de zusjes Vandecappelle maakte het ondenkbare waar met hun nieuw gelanceerde kledinglijn: t-shirts met daarop het bekende logo van een Hard Rock Café, maar ook met daaronder de naam van je stad of gemeente van voorkeur. Neen, geen verkiezingsstunt, wel gewoon West-Vlaamse creativiteit.
In navolging van verschillende internationale, hippe modemerken lanceert Egomaniac een nieuwe t-shirtlijn waar het verschil hem in de details zit. Hiermee keert Egomaniac terug naar de roots van de oprichting van het merk, waarbij ludieke woordspelingen worden gedrukt op t-shirts, nog steeds een universeel kledingstuk dat iedereen in zijn kast heeft hangen.
De voorbije modeseizoenen zijn grote modemerken zoals Balenciaga, Gucci en Vêtements beginnen experimenteren met het extrapoleren van logo’s op hun kleding. Hierbij werden ook de alledaagse, populaire logo’s van McDonalds, DHL en zelfs Bernie Sander’s campagnelogo ingezet in het luxesegment. Als de grote merken dat doen, waarom ook wij dan niet, redeneerden de zusjes Vandecappelle. De voorbije jaren is er een andere t-shirt zeker ook een hebbeding gebleken bij de jeugd: de souvenir t-shirts van Hard Rock Cafés. Van elke stad waar een Hard Rock Café te vinden is, kan je een t-shirt scoren met het opschrift van die stad onder het gekende gele logo van de hamburgertent met muziekmemorabilia.
Egomaniac zorgt nu voor een merkwaardige extrapolatie via allerlei soorten personalisatie. Je hoeft dus niet langer te reizen naar New York of Bangkok, maar je kan je gewoon je eigen Hard Rock Café kopen. Geen Hard Rock Café in West-Vlaanderen? Vanaf nu zijn er overal te vinden, tot in Poelkapelle of Beselare toe. Met dank aan Lieselot en Katrijn Vandecappelle.