Energiedistributeur Eandis en het Energiehuis Oostende (EOS) openden een nieuw klantenkantoor aan de Torhoutsesteenweg 287 in Oostende. De officiële opening vond plaats in aanwezigheid van burgemeester Johan Vande Lanotte en schepen voor Leefmilieu Tom Germonpré. Het nieuwe kantoor wordt een “energieloket” waar klanten terecht kunnen voor informatie over aansluitingen aardgas en elektriciteit, rationeel energiegebruik en diensten van de sociale energieleverancier. Met deze gezamenlijke klantendienst wil men tegelijkertijd het Vlaamse energie- en klimaatbeleid op lokaal niveau versterken. In deze samenwerking is er veel aandacht voor kwetsbare gezinnen. Als sociale leverancier levert Eandis energie aan residentiële klanten die niet langer terechtkunnen bij een commerciële leverancier. In het klantenkantoor kan men terecht voor alle informatie rond de procedures bij betaalproblemen en de installatie van budgetmeters. Naast de al bestaande dienstverlening van EOS kunnen bezoekers in het klantenkantoor ook terecht voor advies over Rationeel Energie Gebruik en technische vragen met betrekking tot aansluitingen. De stad Oostende beschikt over een uitgewerkt klimaatplan. EOS, het autonoom gemeentebedrijf van stad Oostende, speelt daar een belangrijke rol in. Zo werd EOS opgericht om de energiekost voor de Oostendenaars te reduceren en om ons steentje bij te dragen in de strijd tegen de klimaatopwarming. EOS biedt een hele waaier aan diensten aan voor de inwoners van Oostende. Zo verstrekt EOS Vlaamse energieleningen ter financiering van energiebesparende ingrepen, geeft EOS energieadvies op maat, richt EOS groepsaankopen in, enzovoort. (KC)
Meer info: www.eos-oostende.be