Drie dames met “guts” hebben zopas een luxe uitgave op de markt gebracht: een boek waarbij de lezer kan grasduinen in het aanbod van West-Vlaamse luxemerken, allerhande. Het zijn stuk voor stuk exclusieve spelers in hun sector. Het betreft bedrijven of mensen die de lat bijzonder hoog leggen en de service aan de klant centraal stellen. Kortom: topzaken. Volgens de initiatiefnemers verdienen deze bedrijven dan ook om smaakvol en met klasse in de kijker te worden gezet. De foto’s van topfotograaf Henk Van Cauwenbergh zorgen voor het nodige cachet. Het boek met gouden hard cover werd recent met een event gelanceerd.
De drie dames-uitgevers zijn Marijke Vandewalle, Maureen Durie en Kelly De Bosschere. Ze zijn gelijke partners en dus aandeelhouder in de Nieuwpoortse uitgeverij C-Lux. Ze noemen het boek, dat op 11.000 exemplaren gedrukt werd, geen reclameboek maar een document dat de weg wijst naar wat goed is in de wereld van de luxeproducten en de lifestyle wereld. Op termijn wil C-Lux ook met soortgelijke initiatieven uitpakken, bijvoorbeeld rond een event zoals Waregem Koerse. C-Lux Magazine is een jaarlijks lifestyleboek over unieke merken, zaken met een sterk imago. “Het is een boek dat de klasse uitstraalt van de ondernemingen die erin adverteren, en vlot zijn weg vindt naar de meerwaardezoeker,” zeggen de dames met pit. Daarom is het ook in de eerste plaats een boek van vrouwen voor vrouwen.” Heren zijn gewaarschuwd, maar lezen of aankomen is niet verboden. (KC)