Audrey Joris, de dochter van het echtpaar Bertrand Joris-Michèle Sioen, heeft haar eigen modelabel opgestart in samenwerking met een vriendin in de persoon van Alicia Meus. Dat weet het magazine Sabato te melden. Beide jonge starters hebben hun voornaam geleend aan de nieuwe “baby”. Hun merk is uit de startblokken geschoten onder de noemer AliciaAudrey. In een eerste fase wordt een collectie aangeboden van dubbelzijdige jassen in twee kleuren, en dat voor dames van alle leeftijden. De jassen bevatten voor zestig procent kasjmier en worden aangemaakt in een kleinschalig naaiatelier in Azië. De eerste reeks is (honderd jassen aan een gemiddelde prijs van 650 euro) is inmiddels goed en wel de deur uit. In België zijn ze in deze fase verkrijgbaar in twee modeboetieks (één in Knokke en één in Antwerpen). De bedoeling is om het aantal distributiepunten zo snel mogelijk op te drijven. Deze maand nog komen er drie boetieks bij. In 2017 willen de twee jonge dames en boezemvriendinnen hun collectie uitbreiden met blazers.
Volgens Audrey Joris (die sprekend op haar moeder gelijkt) is het idee van een start-up gegroeid aan de Summer School in Seoul, waar beide meisjes in 2015 cursus volgden. Startkapitaal kregen Audrey Joris en Alicia Meus van thuis uit niet mee, goede raad en dito advies des te meer. Om te starten dienden ze dus in een eerste fase hun eigen spaargeld aan te spreken. Volgens Michèle Sioen is het de bedoeling dat elk zijn eigen weg gaat en dat er geen interferentie komt tussen de start-up en het familiebedrijf Sioen. “Het is beter dat we elk ons ding doen,” zegt ze daarover in Sabato. (KC)