Lab9 De Boeck

Dirk De Boeck wordt CCO bij Lab9

KORTRIJK - Het Kortrijkse Lab9 Pro heeft Dirk De Boeck (55) aangetrokken als Chief Commercial Officer. De Boeck krijgt de leiding over het hele  salesteam. Met zijn jarenlange ervaring in de ICT-wereld, moet hij de groei van Lab9 helpen consolideren en verder ondersteunen naar de toekomst toe. Als lid van het directieteam draagt hij ook bij tot de strategie en visie van het bedrijf.

 

De Boeck heeft bijna 30 jaar ervaring in technologie. Zo heeft hij de afgelopen jaren onder andere gewerkt als Europees Business Leader bij HP Enterprise, als managing partner bij een start-up van de Cronos Group, als senior manager Digital Projects bij Colruyt Group en als country director bij Westpole.

In 2022 behaalde Lab9 (Stores en Pro) een totale omzetgroei van meer dan 50% naar 118 miljoen euro. Voor Lab9 Pro bedroeg de groei zo’n 28%, van 39 miljoen naar 50 miljoen euro. Omdat er nog heel wat potentieel is voor verdere groei, wierf Lab9 Pro De Boeck aan als Chief Commercial Officer. Hij zal het volledige salesteam aansturen en de marktpositie van Lab9 Pro versterken in de bedrijven- en onderwijssector.

Groei versnellen

In zijn jarenlange carrière heeft De Boeck meermaals ingestaan voor de creatie van business units, de ontwikkeling van bedrijven en de ondersteuning bij veranderingen. Dit zal ook zo zijn bij Lab9. Verder zal De Boeck het sales team omkaderen en coachen, met als doel de klantenportefeuille uit te breiden.

Volgens Geert Coolman, oprichter en CEO van Lab9, is er nog een enorm groeipotentieel aanwezig bij bedrijven en in het onderwijs. Apple heeft hier een marktaandeel van slechts 4%. Daarom wil Lab9 hier de komende jaren graag nog meer op inzetten. “Om deze markten verder te exploiteren, hebben we Dirk De Boeck aangeworven”, verklaart Coolman. “Het is belangrijk om te weten dat de fast moving economy waarin we vandaag de dag leven niet eenvoudig is voor veel bedrijven. Precies om die reden moeten we hen zo veel mogelijk ontzorgen. Dit doen we door met hen mee te denken en te adviseren wat wanneer het nuttig is. Daarnaast willen we hen ook technologisch sterker maken met behulp van de juiste toestellen en oplossingen, en hen ondersteunen bij elke fase van hun digitale transformatie. Het is onze taak om onze klanten bij te staan met als doel dat ze voor blijven op de digitalisering. Duurzaamheid en stabiliteit zijn hierin twee kernwoorden.”