HOOGLEDE – De West-Vlaamse autodealer DEX, sterk in de verkoop van alle merken (zowel nieuwe als op de tweedehandsmarkt), pakt dezer dagen uit met een nieuwe campagne om zichzelf kenbaar te maken bij het grote publiek. De lancering van die campagne gebeurt niet toevallig tijdens het Autosalon. Het is de eerste maal dat DEX zichzelf positioneert op nationaal vlak. Het Brugse communicatiebureau d’artagnan werkte de campagne uit. DEX kan bestempeld worden als de West-Vlaamse tegenhanger van Cardoen.
Je zou voor minder uit je dak gaan als je een betere deal krijgt voor je nieuwe wagen dan je buurman. Met die kerngedachte wil Dex – een multimerkenbedrijf in de automobielsector met 13 vestigingen in ons land – een leiderspositie innemen. De hoofdzetel van Dex bevindt zich in Hooglede. In West-Vlaanderen zijn er naast Hooglede nog bijhuizen in Ieper en in Brugge. Het bedrijf wordt geleid door zaakvoerder Joost Huys. Om op te vallen tussen de massa gaat de autoverdeler total loss. Daarvoor werd het Brugs communicatiebureau d’artagnan ingeschakeld. Na een lichte herwerking van de corporate identity lanceren ze samen de campagne ‘Dex. Daarom.’ Het is de eerste keer dat Dex uitpakt met een nationale naambekendheidscampagne.
Via televisie, radio en social media herpositioneert de autoverdeler zich als dé autospeler op de markt waar je de beste deal en de tofste topservice krijgt. De unieke voordelen van Dex zitten telkens op een ludieke manier doorheen de campagne verwerkt. Zo koop je er even vlot een wagen als een brood bij de bakker. De campagne moet iedereen ervan overtuigen dat het dom zou zijn om niet bij Dex te autoshoppen. Vanaf deze week is de campagne op alle zenders (VTM, CAZ, Q2 & Vitaya) van Medialaan te spotten. Tot 3 februari zijn ook spots te horen op Qmusic en JOE fm.