Creatieve marketeers en HR-verantwoordelijken zetten steeds meer in op het emotionele aspect inherent aan de relatie werkgever-werknemer. Wie zich een deel voelt van een team, is niet alleen minder geneigd die ploeg te verlaten, de kans is ook aanzienlijk dat de mond-aan-mondreclame de wervingscampagnes ten goede zal komen.
Daarom besloot men ook bij De Coene Products de denkoefening te maken, samen met het Kortrijkse sales en marketingagentschap Like a Virgin. Al vroeg in de oefening bleek de West-Vlaamse identiteit van de onderneming een kernpijler te vormen. “Door het concept van deze HR-campagne op te hangen aan het woord ‘deur’, slaan we een dubbelslag”, meent bestuurder Dries Vercauteren van De Coene Products. “Want in ‘de Deurduwers’, de campagnenaam waarbinnen we voortaan al het personeelsgerelateerd nieuws én onze vacatures zullen communiceren, zitten niet enkel onze technische binnendeuren verweven, maar ook de typische West-Vlaamse ideologie van ‘deure doen’, die zo typisch is voor alle medewerkers die bij ons aan de slag zijn.”
Wat maakt iemand tot een ‘Deurduwer’?
“De Deurduwers zijn zij die er dag in, dag uit voor zorgen dat de deuren van De Coene Products de deur uitvliegen”, zo vertelt de bestuurder met de nodige trots. “Ze maken impact, op kantoor, op de baan of in het atelier, en hierbij schuwen ze ook geen verantwoordelijkheid. Het zijn vakmannen en -vrouwen die technologie omarmen, maar ook belang hechten aan de ‘zachtere kant’ van het métier zeg maar. Dit wil zeggen: respect tonen voor het milieu, maar ook voor elkaar. Het resultaat is een soort van verbondenheid en oeverloos veel trots. Jezelf een Deurduwer mogen noemen, is een erkenning voor het vakman- of vakvrouwschap, voor de ijver en het oog voor detail dat men elke dag opnieuw weer aan de dag weet te leggen.”
Waardering voor personeel staat centraal
Uit de campagne blijkt ook een groot respect van de bedrijfsleiding voor de medewerkers, de huidige of de toekomstige. De campagne werd op gang getrapt met een heuse fotoshoot, waarbij de focus letterlijk op de werknemers van De Coene Products werd gelegd, de Deurduwers, zij die dagelijks de deuren letterlijk door de productie ‘duwen’. “De beelden spreken voor zich”, meent de bestuurder. “Iedere werknemer staat er naturel op, en het plezier spat ervan af. We kunnen enkel hopen dat hun hippe uitstraling toekomstige Deurduwers kan overhalen om het verschil te maken bij De Coene Products.”
info: De campagne én de vacatures kan je zelf ontdekken op www.deurduwers.be