Koen Ducatteeuw stuurt de Belgische Charlotte Nys op het terrein, om de Franse markt te prospecteren en liefst ook te veroveren. De firma wenst verder te groeien en zijn risico ook te spreiden in meerdere landen. Frankrijk staat daarbij bovenaan op hun verlanglijstje.
“Op diverse beurzen, zoals op Interieur, Batibouw of Architect@work kwam al heel wat belangstelling uit Frankrijk, vooral vanuit de regio’s Parijs, Lyon en Zuid Frankrijk”, zegt Koen Ducatteeuw. “Om er voet aan de grond te krijgen, lijkt het ons belangrijk een vaste en ervaren persoon ter plaatse te hebben en met Charlotte Nys hebben we die ook gevonden. Ze is een Belgische die werkt en woont in Frankrijk (buurt van Lyon). Zij is sinds enkele jaren actief in de sanitairbranche in België en sinds kort dus in Frankrijk. We zagen in haar de geknipte persoon om in Frankrijk Detremmerie op de kaart te zetten. Frankrijk is de meest logische keuze om ons succesverhaal verder uit te breiden. De firma wil een onafhankelijke speler blijven , maar is zich bewust van het feit dat enkel grotere spelers naar de toekomst toe zullen overleven. Dus is groeien de boodschap.”
Nauwkeurige toets
Detremmerie produceert alle kast- en lakwerk nog steeds zelf en kan zo de finale consument zijn droombadkamer laten samenstellen. Het bedrijf uit Beveren-Leie wil zijn klassieke verkoopstrategie ook doortrekken in Frankrijk en mikt dus enkel op de professionele handel, met wie en lange termijn relatie wordt aangegaan. “We hebben ons assortiment nauwkeurig getoetst aan de Franse markt en verwachten dat de artikelen er zullen aanslaan”, zegt Koen Ducatteuw nog. “Vooral de flexibiliteit van ons No Limit assortiment en het gebruik van de nieuwste trends in vormen en materialen zoals bijvoorbeeld marmer en ovalen vormen, onderscheiden Detremmerie van de merken aanwezig op de Franse markt. Verder willen we het verschil maken door de kwaliteit van ons aanbod en van onze dienstverlening.”