MENEN – Opslag- en transportpartner Deny Logistics uit Menen pakt uit met een gloednieuwe logistieke ruimte, die de opslagcapaciteit van het bedrijf meer dan verdubbelt. Bovendien investeerde het bedrijf ook in digitalisering, Deny Logistics 2.0 zo je wil. “Wij willen binnen ons marktsegment dé referentie in de logistieke keten worden”, stellen Bertrand Deny en Gudrun Verhaeghe, zaakvoerders van Deny Logistics, ambitieus. Als kers op de taart meet het bedrijf zich ook een nieuwe huisstijl aan.
Het vierde generatie familiebedrijf Deny Logistics is gespecialiseerd in de logistieke afhandeling van diverse goederen, maar tevens ook van chemische producten. Het bedrijf opereert vanuit Menen via de havens van Zeebrugge en Antwerpen, en biedt warehousing, goederentransport en import- en exportadvies aan onder één dak. “We hebben heel wat specifieke kennis opgebouwd, bijvoorbeeld in de stockage van chemicaliën”, zegt zaakvoerder Bertrand Deny. “We kunnen ook zelf instaan voor de labeling, de herverpakking en de navulling van goederen. Door de Brexit is transport tussen het Verenigd Koninkrijk en het Europese vasteland complexer geworden. Maar voor ons biedt deze evolutie net een opportuniteit, want we hebben alle knowhow in huis om klanten bij te staan bij de douaneformaliteiten.”
Doordacht investeren om verder te groeien
Niet alleen heeft de Brexit een impact op de logistieke sector. Door de coronacrisis raakt de logistieke flow ernstig verstoord. “We zien dat veel bedrijven nu anders omgaan met hun stocks en wij staan klaar om hen daarin te helpen”, aldus Bertrand Deny. “Met ons nieuw logistiek centrum spelen we daar verder op in. Maar eigenlijk dateren de plannen voor het nieuwe magazijn van voor de crisis. We zijn daarbij niet over één nacht ijs gegaan, want we willen bovenal een gezond bedrijf blijven. Deze uitbreiding past perfect binnen onze groeiplannen en laat ons toe nieuwe markten aan te boren.”
Door het nieuwe logistieke centrum gaat de opslagcapaciteit van Deny in één keer van 15.000 naar 25.000 m². Voortaan kunnen meer processen onder 1 en hetzelfde dak plaatsvinden. “Zo kunnen we onze klanten nog beter bedienen”, zegt Gudrun Verhaeghe. “Het magazijn is ook een knap staaltje technisch vernuft. We beschikken namelijk over een volledig gedigitaliseerd opslag- en communicatiesysteem. Om alles in goede banen te leiden gaan we bovendien van 33 naar 35 werknemers.”
Nieuwe look & feel
Gelijklopend met de opening van het nieuwe logistieke centrum, lanceert Deny Logistics ook een compleet nieuwe bedrijfsidentiteit. “We stellen vandaag een nieuw logo voor dat de missie van Deny Logistics tot uiting brengt: wij zijn het single point of contact voor de logistieke vragen van onze klanten”, zeggen de zaakvoerders. “Centraal staan onze vier troeven: carefree, digitalised, specialised en customs. De investeringen die we nu doen op vlak van onze communicatie en onze bedrijfsgebouwen zorgen ervoor dat we 100% klaar zijn voor de toekomst.