Het kantoor in Oostkamp en een nieuw satellietkantoor in Roeselare dat in het voorjaar opent, zijn een aanvulling op het recent heringerichte kantoor in Kortrijk. De West-Vlaamse ondernemers krijgen zo vlot toegang tot alle Deloitte-competenties, vlakbij in hun eigen streek.
Met het nieuwe kantoor kiezen Deloitte’s medewerkers het kantoor veeleer als ontmoetingsplaats dan als permanente werkplek. De functie van het kantoor is aanzienlijk geëvolueerd door de versnelde digitale transformatie van de dienstverlening, met telewerk en hybride vergaderingen, waarbij sommige deelnemers fysiek aanwezig zijn en andere virtueel.
In het nieuwe kantoor in Oostkamp kunnen medewerkers elkaar en klanten op een veilige manier ontmoeten, met flexibele werkplekken en ruimte voor het stimuleren van formeel én informeel overleg, break-out sessies en brainstorms. Extra lange tafels faciliteren spontaan contact met collega’s, terwijl individuele booths de kans geven tot een snel overleg met z’n twee. In uitgebreide zones, voorzien van video- en audiotechnologie die hybride vergaderingen ondersteunt, kunnen medewerkers in de toekomst de digitale oplossing van morgen creëren, samen met hun klanten.
Duurzaamheid op lange termijn
“We weten dat het onmogelijk is om een marktleider te zijn, zonder prioriteit te geven aan duurzaamheid. Het nieuwe kantoor in Oostkamp past in onze duurzaamheidstrategie. En het sluit perfect aan bij Deloitte’s doel om tegen 2030 netto-nul emissie te realiseren.” Dat zegt Piet Vandendriessche, CEO Deloitte Belgium.
Het nieuwe gebouw voldoet aan de normen van BEN-bouwen (bijna energieneutraal). De zonnepanelen wekken elektriciteit op die gebruikt wordt voor de gemeenschappelijke delen, terwijl de nieuwe campus perfect te bereiken is via het openbaar vervoer. De laadpalen voor elektrische wagens en e-bikes stimuleren dan weer andere vormen van duurzaam transport. “Als belangrijke werkgever in België hebben we de verantwoordelijkheid en de kans om positief bij te dragen aan een meer duurzame wereld en werken we proactief om de toon te zetten”, besluit CEO Piet Vandendriessche.