D&P 2024 – DECUPERE

Decupere kiest voor volledige ‘make over’

IEPER - Decupere ondergaat een gedaanteverwisseling. Een nieuwe bedrijfsnaam en logo, een aangepaste strategie en een verfrissend aandeelhouderschap met liefst 8 nieuwe partners.

De in 2011 opgerichte en van oorsprong West-Vlaamse accountancy-groep Decupere & Partners verandert haar naam in d&p en wil met haar klantgerichte strategie en 8 nieuwe vennoten ondernemers nog meer ondersteunen. De bedoeling : een  cruciale rol opnemen in het ​ Vlaamse kmo- landschap. “We stimuleren duurzaam ondernemerschap en bieden ondersteuning in alle levensfasen van de klok en op die manier dragen we bij tot een toekomstgericht ondernemersklimaat en welvaart voor onze maatschappij.”, zegt CEO Dimitri Beck.

Nieuwe sprong voorwaarts 

Ter gelegenheid van de rebranding maakt d&p ook haar groeiambities bekend.

Decupere & Partners kiest resoluut voor een rebranding die niet langer gekoppeld is aan namen van individuen. “We gingen op zoek naar de essentie waar wij als bedrijf voor staan, naar de kern van ons DNA”, zegt CEO Dimitri Beck. “De verschillende lokale verankeringen in Oost- en West-Vlaanderen, het persoonlijke contact met al onze klanten, helder verstaanbaar advies en de verbondenheid met de bedrijfscultuur binnen Vlaamse kmo’s liggen allemaal aan de basis van onze nieuwe merkbeleving. Wij willen groots in het klein zijn. Vanuit onze persoonlijke aanpak geven we advies in begrijpbare mensentaal. Waarden zoals toegankelijkheid, kwaliteit en menselijkheid zijn cruciaal voor ons.”

Lokaal verankerd

Die aanpak resulteert ook in het verder investeren in lokale kantoren met vertrouwde adviseurs als aanspreekpunt. “Waar concullega’s kiezen voor schaalvergroting, kiezen wij resoluut voor kleinschalige teams met een multidisciplinaire expertise in een leuke sfeer”, zegt Beck nog.  “Onze mensen liggen wakker van de dromen én uitdagingen van onze klanten.”

Groei als drive

d&p wil jaarlijks met 10% groeien naar een omzet van 30 miljoen in 2030. Het is de ambitie dat tegen die periode de helft van de totale omzet komt uit andere diensten dan accountancy.

Vanuit de visie dat d&p de Vlaamse kmo wil ondersteunen in al haar uitdagingen, werd besloten om de bestaande subdivisies van d&p te integreren onder één merk. Concreet betekent dit dat de merken Digitect, Know How en Lawstreet geïntegreerd worden in d&p.

“We willen een one-stop-shop zijn voor onze klanten, zegt Beck nog. “Het d&p-advies moet onze ondernemers vooruit helpen, ontzorgen en zowel duidelijk als eenvoudig zijn. We bouwen verder op onze rijke ervaring en zetten op scherp waar we echt het verschil maken. We willen één adviesgroep zijn waar je voor al je uitdagingen terecht kunt. Dat is d&p in een notendop. Samen overwinnen we die uitdagingen vanuit onze vijf diensten: financieel & accountancy, mens & organisatie, juridisch & fiscaal, strategie & duurzaamheid en digitalisatie & rapportering.”

8 nieuwe vennoten aan boord

d&p onthult samen met haar nieuwe merk ook de namen van 8 nieuwe vennoten. Concreet treden Marlies Van Damme (Teamlead Aalst), Nelis D’hondt (Teamlead Ieper), Charlotte Vereenooghe (Teamlead Diksmuide), Pieter Simoen (CFO), Dieter Bruneel (Teamlead d&p Juridisch & Fiscaal), Jonas Meganck (Teamlead Ieper), Valentine Neudt (Teamlead IT) en Emily Deroo (CHRO) toe tot het kapitaal.