OOSTENDE – Nog maar een maand geleden opende Decathlon zijn eerste winkel aan de kust. Vandaag gaat de retailgroep met Franse roots nog een stap verder door een samenwerking aan te kondigen met KV Oostende. De sportketen zal, via zijn voetbalmerk Kipsta, de volgende twee seizoenen de wedstrijdoutfits leveren voor zowel de professionele voetbalspelers als alle leeftijdscategorieën in de jeugdploegen. Het gaat om een primeur in het Belgische voetbal.
“De samenwerking lag voor de hand omdat beide partners dezelfde sportieve waarden delen”, vertelt Salim Bennis, verantwoordelijke voetbal bij Decathlon. “KV Oostende omvat alle leeftijdscategorieën op nationaal, provinciaal en gewestelijk niveau. Ook houden ze geen instapselecties, zoals bij de meeste professionele clubs wel het geval is. Elk kind of elke jongere die bij KVO wil spelen, is welkom in de club. Die visie sluit aan bij de filosofie die wij als sportketen al lang promoten: sport toegankelijk maken voor iedereen. Samen met KVO verdedigen we dezelfde waarden van solidariteit, vrijgevigheid, toegankelijkheid en familie.”
Cocreatie en interactie
Het Decathlon-merk Kipsta onderscheidt zich als benchmarkmerk dat ook wordt onderschreven door professionele atleten. Decathlon zal niet alleen de wedstrijdshirts, -shorts en -sokken voor de profs voorzien, maar ook voor de jeugdploegen. Vincenzo Verhoeven, bij Decathlon verantwoordelijk voor de clubmarkt in België: “Dit partnership bewijst dat de kwaliteit van onze Kipsta-producten bij de betere hoort. De KVO-spelers zullen in outfits spelen die voor iedereen toegankelijk zijn, via onze winkels of website. Wie gepassioneerd is door voetbal – of het nu om een recreatievoetballer gaat of een club in een lagere reeks – kan dus met precies hetzelfde materiaal voetballen als profspelers in eerste klasse. Bovendien houden we bij Decathlon vast aan heel toegankelijke prijzen. Als technische partner zetten we in op cocreatie en interactie met de eerste ploeg, maar ondersteunen we ook de jeugdploegen en zelfs de fans om onze producten nog meer af te stemmen op alle voetballers en voetballiefhebbers.”
In de loop van juli krijgen de supporters de nieuwe wedstrijdoutfit te zien. Decathlon België maakt deel uit van de Franse sportketen die in 1976 werd opgericht met als missie ‘sport toegankelijk maken voor iedereen’. De Decathlon-groep is sinds 1997 actief in België en telt vandaag 36 vestigingen en een logistiek centrum.