Wat dreef jullie tot het ondernemerschap?
De keuze om het avontuur van ondernemerschap aan te gaan, kwam voort uit de wens om een eigen visie en bijbehorende strategie te kunnen ontwikkelen, en deze – hopelijk – in de toekomst te zien groeien en bloeien. Het geeft ons de mogelijkheid om te bepalen hoe en waar we onze producten en diensten aanbieden, waarbij we niet alleen focussen op innovatie, maar ook op het creëren van meerwaarde voor onze klanten. Het ondernemerschap laat ons enerzijds bouwen aan een bedrijfscultuur die onze waarden – zoals klantgerichtheid, service en kwaliteit – weerspiegelt en anderzijds producten te ontwikkelen zoals wij en onze klanten ze wensen. Iets waar we dag in en dag uit motivatie en nieuwe inspiratie uit halen.
Lees ook: Vijf kandidaten voor ‘Hét product van West-Vlaanderen’ zijn bekend
Wat maakt jullie product eerder uniek?
De stretchtent is super populair en verkoopt wereldwijd, maar er is geen toegankelijk alternatief voor de particulier. Zij hebben enkel de gekende pvc-partytent. Daarom hebben we de Easyflexx ontwikkeld. Licht, makkelijk te transporteren, duurzaam én met de hippe looks van een stretchtent. Een toegankelijke en gebruiksvriendelijke stretchtent voor een breed publiek. Het product is super toegankelijk en uniek. Alles wordt vervaardigd in België en sinds de lancering 2 jaar geleden worden ze besteld vanuit verschillende hoeken in de wereld. Ondertussen hebben Jeff Bezos, Steven Spielberg & Frank Fertitta er ook eentje mee op hun super yachts. Prachtig om te zien dat ze in Japan of in de USA genieten onder ons product.
Hoe zien jullie de toekomst voor jullie product en bedrijf?
Above & Beyond is gespecialiseerd in de ontwikkeling, productie en verkoop van tenten en zeilen, met structuren in hout of aluminium. We verhuizen binnenkort naar een ultramodern gebouw dat ontworpen is voor Industrie 4.0. Op 4.500m2 hebben we 14.500 m² beschikbare ruimte voor ontwikkeling, productie, warehousing, showroom (uniek in onze sector) en kantoren.
Naast ons hoofdkantoor in België hebben we een showroom in Nederland en een verkoopkantoor in Spanje. De verkoop in Europa en daarbuiten is sterk gegroeid van een 15% naar 40% export.
Ook ons team is sterk gegroeid van 9 medewerkers in 2019 naar een 30-tal en ook onze omzet is verdrievoudigd. Waar we ooit afhankelijk waren van externe productie, ligt onze grootste kracht nu in eigen fabricage, de motor achter onze groei. Klanten uit heel Europa en daarbuiten weten ons inmiddels te vinden. Met ons gemotiveerde team werken we elke dag hard aan verbetering op alle vlakken, van productkwaliteit tot service. Zo bouwen we aan duurzame klantrelaties en blijven we streven naar innovatie en kwaliteit in alles wat we doen.